۲۶ هزار فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش/ واگذاری۱۰ هزار کودک به عنوان فرزندخوانده

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در ۹ سال اخیر بیش از ۱۰ هزار فرزند به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های ذیصلاح واگذار شده است.

به گزارش ایمنا، وحید قبادی‌دانا در مراسم هم اندیشی با معاون توسعه روستایی و عشایری رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی، اظهار کرد: بهزیستی علاوه بر پوشش جامعه هدف در مناطق روستایی و محروم، فعالیت‌هایی را نیز در حوزه توانبخشی مناطق یاد شده دارد به طوری که توانمندسازی اجتماع محور مددجویان و محرومان تحت پوشش نیز در مناطق روستایی و عشایری صورت می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر تأمین اقلام توانبخشی و وسایل بهداشتی مددجویان محروم مناطق روستایی و عشایری، یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرد دارای معلولیت و حدود ۲۴۰ هزار زن سرپرست خانوار نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

قبادی دانا تصریح کرد: همچنین یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند و حدود ۲۷ هزار فرد ضایعه نخاعی از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

به گفته وی این در حالیست که حدود ۲۶ هزار فرزند بی‌سرپرست، بدسرپرست و دارای سرپرست غیر مؤثر تحت پوشش سازمان مذکور است که ۱۰ هزار نفر آنها در مراکز شبه خانواده و شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شوند و حدود ۱۶ هزار نفر نیز در خانواده‌های جایگزین زندگی می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه، تصریح کرد: البته سیاست اصلی ما فرزندخواندگی و حضانت فرزندان توسط خانواده‌هاست به طوری که در ۹ سال اخیر بیش از ۱۰ هزار فرزند به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های ذیصلاح واگذار شده است.

قبادی دانا در ادامه به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی اشاره داشت و گفت: بیش از ۴۰۰۰ پرسنل قهار در مراکز مداخله و پایگاه‌های اورژانس اجتماعی و فعالیت‌های ثابت و سیار اورژانس اجتماعی سراسر کشور خدمات رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰۰۰ خیریه و مؤسسه غیردولتی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 471186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.