اولین داروی رسمی ایدز به صورت ماهانه تزریق می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: اولین داروی رسمی HIV با اثر بلند مدت توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد. این ترکیب دارویی به صورت تزریق‌های ماهانه بوده و جایگزینی برای قرص‌هایی است که بیماران به صورت روزانه استفاده می‌کنند.

میر شهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأیید اولین داروی رسمی HIV با اثر بلند مدت توسط سازمان غذا و داروی آمریکا، اظهار کرد: این ترکیب دارویی به صورت تزریق‌های ماهانه بوده و جایگزینی برای قرص‌هایی است که بیماران به صورت روزانه مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: داروی "cabenuva" ترکیبی از "Rilpivirine" و "cabotegravir" است و توسط دو شرکت دارویی مطرح تولید شده است. سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف داروی "cabenuva" را برای بزرگسالانی که بیماری خود را با استفاده از داروهای متداول HIV کنترل کرده‌اند و همچنین افرادی که هیچ اثری از مقاومت ویروسی در برابر دو داروی مذکور در آن‌ها دیده نشده، تأیید کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به صحبت‌های یکی از شرکت‌های تولید کننده دارو در مورد تایید رسمی این دارو و قیمت آن خاطرنشان کرد: تزریق اولین دوز از دارو مبلغ پنج هزار و ۹۴۰ دلار آمریکا و تزریق دوزهای بعدی حدود سه هزار و ۹۶۰ دلار هزینه دارد. این هزینه تقریباً با هزینه لازم برای تهیه قرص‌های متداول در روش‌های فعلی برابر است.

کد خبر 471176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.