پروژه اسکله نخل ناخدا بندرعباس باید تخریب شود

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تاکنون هیچ اقدام جدی برای واگذاری پروژه نیمه تمام و بلاتکلیف اسکله نخل ناخدا به شهرداری نشده و هرگونه واگذاری، نیازمند اقدامات حقوقی و زیست محیطی در این خصوص است.

آبتین امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پروژه نیمه تمام و بلاتکلیف اسکله نخل ناخدا در شرق بندرعباس، اظهار کرد: بارها از این پروژه بازدید کرده‌ایم، این پروژه دارای اشکالات زیست محیطی فراوانی است و جلو حرکت و جریان آب طبیعی دریا را به سمت ساحل بندرعباس می‌گیرد و نقش مهمی در آلودگی و جلوگیری از شستشوی ساحل بندرعباس توسط جریان آزاد آب دارد.

وی ادامه داد: هنوز هدف اصلی احداث این پروژه معلوم نیست و در این شرایط هیچ نهادی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد، اما هرگونه واگذاری نیازمند اقدامات حقوقی و اصلاحات زیست محیطی است، در غیر این صورت این پروژه در درازمدت به معضلی برای ساحل بندرعباس تبدیل خواهد شد و اکوسیستم ساحل را با جلوگیری از جریان آزاد آب دریا در ساحل نابود خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه راهکار اساسی، تخریب این پروژه برای نجات ساحل بندر عباس از یک فاجعه زیست محیطی و قبول کردن این واقعیت است که اجرای پروژه از ابتدا اشتباه بود، تصریح کرد: تاکنون هیچ اقدام جدی برای واگذاری پروژه به شهرداری نشده و هرگونه واگذاری، نیازمند اقدامات حقوقی و زیست محیطی در این خصوص است.

امیری افزود: اعضای شورا بارها نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه داشته و نگرانی خود را نسبت به آینده منفی بلاتکلیفی این پروژه اعلام کرده‌اند، مسئولان هم وعده‌هایی داده‌اند، اما تاکنون اقدام مشخصی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: در صورت ارائه یک طرح منطقی و مبتنی بر حفظ محیط زیست و اکوسیستم ساحل برای واگذاری این پروژه، آماده تحویل گرفتن آن هستیم، به شرطی که شرایط و شکل این واگذاری به نفع مردم و شهر باشد.

کد خبر 471123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.