قزوین جایزه خشت طلایی را دریافت کرد

شهرداری قزوین با عنوان احیای کهن پیشه‌های شهر قزوین در شبستان سعدیه مجموعه سعدالسلطنه جایزه نخست پنجمین جایزه جهانی خشت طلایی تهران را از آن خود کرد.

به گزارش ایمنا، سیاوش طاهرخانی با اشاره به تاریخ دیرینه قزوین گفت: قزوین به عنوان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران، که در یک دوره پایتخت کشور بوده و با توجه به آثار تاریخی خود، توانسته است در این حوزه‌ها، حتی در احیای بسیاری از فعالیت‌ها در صنوفی مانند درودگری و در بسیاری از مشاغلی که در زمان‌های دور وجود داشتند و اکنون در شرف فراموشی هستند، اقداماتی انجام دهد.

وی تصریح کرد: برگزاری رویداد جایزه خشت طلایی تهران فرصتی است تا بتوانیم آنچه از نسل‌های قدیم فراموش شده را برای نسل‌های جدید احیا کنیم.

شهردار قزوین گفت: جایزه جهانی خشت طلایی تهران به عنوان تنها جایزه جامع و مرجع کشور در حوزه توسعه و مدیریت شهری همه ساله و همزمان با مراسم روز جهانی شهرها توسط شهرداری تهران متمرکز بر شعار "ایجاد شهرهایی برای همه" به مدیران شهری و شهروندانی که بیشترین تأثیرگذاری را در اجرای پروژه‌های مهم و کلیدی شهری و توسعه پایدار شهری داشته‌اند اهدا می‌شود.

طاهرخانی در پایان افزود: در رویداد امسال شهرداری قزوین با پروژه طرح احیای کهن پیشه‌های شهر قزوین در شبستان سعدیه مجموعه سعدالسلطنه در محور معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی و باز آفرینی شهری که توسط سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین تهیه شده است، توانست جایزه نخست پنجمین جایزه جهانی خشت طلایی تهران را از آن خود کند.

کد خبر 471105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.