تأثیر نورپردازی در توسعه گردشگری شبانه سمنان

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان گفت: برای نورپردازی شهر به منظور رسیدن به هدف گردشگری شبانه یا زیست شبانه در شهر سمنان باید برنامه‌ریزی شود.

مجید نظری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه بازآفرینی شعارهای زیادی مطرح کرد، اما هنوز آنطور که باید به آن عمل نکرده است؛ باززنده‌سازی محله‌ها با تاکید بر برنامه محور بودن و همچنین توسعه متوازن محلی با نگاه فرهنگی و اقتصادی، راهگشایی برای شرایط خاص این دوره است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به هدف گردشگری شبانه یا زیست شبانه در شهر سمنان، "نورپردازی" به همراه توجه به بافت تاریخی و فرسوده در برنامه‌های راهبردی شهری باید برنامه‌ریزی شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان تصریح کرد: برخی محله‌ها در شهر سمنان دارای فضای سبز گسترده و حتی بیش از سرانه کشوری هستند در حالی که محله‌هایی با سرانه فضای سبز صفر یا پایین‌تر از سرانه کشوری در شهر دیده می‌شوند که باید در برنامه‌های راهبردی شهری این مسئله مورد تحلیل و توجه قرار بگیرد.

نظری خاطر نشان کرد: گروه‌های برنامه‌ریز باید بر اساس رویدادها و پژوهش‌ها، آینده ۲۰ ساله هر شهری را بر اساس مهاجرت، فرهنگ پذیری و متغیرهای دیگر پیش‌بینی کنند.

کد خبر 470963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.