برخورد با اضافه بار کامیون‌ها در اصفهان

معاون اجرایی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری اصفهان از تشدید برخورد با ناوگان باری دارای اضافه تناژ در این کلانشهر خبر داد و گفت: مجوزهای تردد خودروهای حمل بار به صورت نظام‌مند و هدفمند توسط شهرداری صادر می‌شود.

مجتبی فروزنده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به جا به جایی حجم وسیعی از انواع گروه کالایی بار در معابر درون شهری و لزوم کنترل ظرفیت وسایل نقلیه بارگیری و حمل بار مازاد بر ظرفیت خودرو یکی از مهم‌ترین علل خسارت به زیر ساخت‌ها و ابنیه‌های شهری از جمله پل‌ها و معابر ترافیکی است که از عوارض آن کاهش عمر مفید سازه و نشست زمین در اثر بارگذاری بیش از حد است.

وی با تاکید بر عوارض داشتن اضافه تناژ و میزان قابل توجه خسارت به زیرساخت‌های شهری، افزود: حفظ و نگه‌داری معابر و پل‌ها از مأموریت‌ها و رسالت‌های مدیریت شهری است که با بهره‌گیری از تکنولوژی توزین در حال حرکت و سیار می‌توانیم کنترل دقیقی از وزن کل و محوری ناوگان در حال تردد داشته باشیم.

معاون اجرایی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: سایر عوارض اضافه بار منجر به تصادف که مسئولیت آن به طور مستقیم بر دوش راننده است، تضعیف سیستم عملکرد خودرو و تعلیق خودرو، کاهش فرمان‌پذیری و قدرت موتور، کاهش میزان تعادل وسایل نقلیه است که می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

وی افزود: گشت‌های مشترک سازمان با همکاری پلیس راهور در سطح شهر نسبت به کنترل و بررسی مدارک توزین ناوگان بار در حال فعالیت است که در صورت احراز تخلف موارد از طریق کمیسیون‌های قانونی پیگیری خواهد شد.

فروزنده با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ ترافیکی و پیشگیری جهت کاهش حوادث احتمالی در اثر حمل بار مازاد، گفت: جلسات متعددی با اتحادیه‌ها، انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل بار و کالای درون شهری برگزار شدن و در این راستا هم‌اندیشی و تبادل اطلاعات شده است.

کد خبر 470956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.