تبعیضی میان کارکنان شهرداری اصفهان نیست

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در گذشته تبعیض‌هایی بین کارمندان رسمی و قراردادی و شرکتی وجود داشته است که با همت و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان رفع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به نحوه عملکرد شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته به آن، اظهار کرد: حدود شش هزار و ۵۰۰ نفر به صورت رسمی و پیمانکاری، قراردادی و شرکتی در مجموعه شهرداری مشغول به کار هستند.

وی افزود: شرکت‌های وابسته به شهرداری نیز در امر خدمت رسانی مشغول به انجام فعالیت‌های خود هستند و نزدیک به پنج هزار و ۱۰۰ نفر دیگر نیز در ۱۱ شرکت، مسئولیت عظیمی را برای حمل پسماند، توسعه فضای سبز و تعمیرات به عهده دارند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر تمام این شرکت‌ها و نیروها باهم هماهنگ و پیوسته نباشند قطعاً یکی از پایه‌های خدمات شهرداری دچار خلل و آسیب خواهد شد.

وی تاکید کرد: اصفهان یکی از شهرهای نمونه‌ای است که کارگران خدماتی آن به صورت منظم از یک ساعتی مشخص در شب تا پاسی از صبح مشغول جمع‌آوری زباله محلات و خیابان‌ها هستند.

برشان با بیان اینکه ۱۵ سازمان وابسته به شهرداری مشغول به فعالیت‌های خدماتی هستند، افزود: در این دوره از شورا برخی از سازمان‌های وابسته به شهرداری با تصویب شورای شهر به الگوی درآمد پایدار رسیدند؛ به‌طور مثال سازمان زیباسازی، بخشی از درآمد پایدار خود را از طریق دریافت عوارض نصب دکل‌هایی که در شهر قرار دارد و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، درآمد پایدار خود را از طریق دریافت عوارض ارزش افزوده تراکم دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: هزینه‌ای که مسافران برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی می‌پردازند مقدار بسیار ناچیزی در مقابل هزینه‌هایی است که شهرداری برای تأسیسات ناوگان اتوبوسرانی متحمل می‌شود اما با این وجود ناوگان حمل‌ونقل عمومی اصفهان در حال خدمت‌رسانی بوده و توسعه خط دو قطار شهری نیز به سرعت در حال پیشرفت و تکمیل است.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شرایط نابسامان مالی و شیوع کرونا حقوق معوقی در شهرداری نداشته‌ایم، گفت: مدیریت شهری خود را متعهد به تأمین معیشت کارکنان همه شرکت‌های خدمات رسان از جمله افراد شرکتی، رسمی و نیروهای سازمان‌های وابسته می‌داند و تمام سعی و تلاشمان بر این بوده که حقوق و مزایای این شرکت‌ها دچار تعویق نشده و سر موقع پرداخت شود.

وی تصریح کرد: شهرداری پاداش و سنوات مناسبت‌های مختلف را برای مجموعه خود و شرکت‌های مستقیم و ۱۱ شرکت وابسته‌ای که کار خدمات و نظافت را انجام می‌دهند در نظر گرفته و پرداخت کرده است و یا از طریق اصفهان کارت طبق همان تاریخ‌های مناسبتی به صورت نقدی یا کالا از کارکنان خود حمایت می‌کند.

برشان اضافه کرد: در گذشته تبعیض‌هایی بین کارمندان رسمی و قراردادی و شرکتی وجود داشته که با همت و پیگیری شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان این نوع تبعیض‌ها مرتفع شده است؛ همچنین باید در نظر داشت تا امکانات و شرایطی که می‌توان برای بازنشستگان این سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم شود، بدون هیچ‌گونه ممانعت و تعللی ارائه شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: پرداخت حقوق و مزایا همچنین پرداخت‌های مناسبتی و رفع تبعیض بین مجموعه‌هایی که در شهرداری کار می‌کنند تا حدی که مقررات اجازه دهد، اجرا می‌شود.

برشان گفت: شیوع کرونا مشکلات بسیاری را برای حمل و نقل عمومی ایجاد کرد، چه در حوزه تاکسیرانی و چه در مترو و اتوبوسرانی در همین راستا تمامی تلاش مدیریت شهری در سازمان قطار شهری، اتوبوسرانی و سازمان نظارت بر تاکسیرانی این است که تهدیدهای کرونایی را مرتفع کنند و شرایطی را فراهم آورند که حمل و نقل ایمن را برای مردم فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی، متروی اصفهان که می‌توانست ۱۵۰ هزار نفر را روزانه جابه‌جا کند، با حدود یک پنجم ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد، تصریح کرد: مجموعه‌های تفریحی شهرداری در دوران کرونا تعطیل شدند اما مدیریت شهری بر اینکه هیچ گونه تعدیل نیرویی در این حوزه وجود نداشته باشد و حقوق و مزایای پرسنل بدون تعویق پرداخت شود، تاکید داشته است.

کد خبر 470950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.