ساعت جدید سامسونگ؛ تکنولوژی ویژه دیابتی‌ها

بر اساس شنیده‌ها، به احتمال بسیار زیاد ساعت هوشمند جدید سامسونگ به حسگر میزان قند خون مجهز خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به احتمال بسیار زیاد گلکسی واچ ۴ یا گلکسی واچ اکتیو سامسونگ قادر خواهد بود میزان قند خون کاربران را تشخیص دهد. این ویژگی برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب است، زیرا می‌توانند در هر لحظه قند خون خود را اندازه گیری کنند. اگر نسل جدید گلکسی واچ به چنین ویژگی مجهز شود مورد استقبال بیماران مبتلا به دیابت قرار می‌گیرد زیرا در این صورت لازم نیست برای اندازه‌گیری قند خون خود آزمایش خون بدهند.

به نظر می‌رسد عملکرد این حسگر لیزری سنجش قند خون تقریباً شبیه به حسگر اکسیژن خون گلکسی واچ ۳ باشد. شرکت سامسونگ در حال توسعه تکنولوژی غیرتهاجمی برای تشخیص قند خون است. این شرکت سال گذشته نیز روشی با عنوان طیف‌سنج Raman را توسعه داد که قادر است ترکیبات شیمیایی را با استفاده از لیزر تشخیص دهد. به نظر می‌رسد استفاده از این گجت یکی از دقیق‌ترین روش‌های غیرتهاجمی برای تشخیص میزان قند خون باشد.

شرکت سامسونگ قصد دارد در رویداد Unpacked بعدی از سه گجت پوشیدنی دیگر رونمایی کند. هنوز مشخص نشده است که آیا این محصولات نیز از توانایی سنجش قند خون افراد بهره می‌برند یا خیر، اما به احتمال بسیار زیاد این ویژگی مخصوص ساعت هوشمند پرچم‌دار سامسونگ خواهد بود.

کد خبر 470870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.