دیپلماسی شهری می‌تواند برای ارتباطات بین دولت‌ها تأثیر گذار باشد

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در زمینه ارتباط بین دولت ها مؤثر و کارگشا باشد؛ همچنین دیپلماسی شهری و عمومی نیز می‌تواند برای برای این ارتباط تأثیر گذار باشد.

علیرضا سالاریان در حاشیه نشست تشریح برنامه‌های نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و همینطور هنر و استعداد درخشان بسیاری که در اصفهان وجود دارد، هم میراثی که از گذشته به یادگار مانده است و هم هنرمندانی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، می‌تواند برای ارتباط بین هنرمندان، فرهیختگان و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، زمینه خوبی برای کار باشد.

وی افزود: اصفهان در سال‌های گذشته توسط یونسکو به عنوان شهر خلاق صنایع دستی انتخاب شد که این اتفاق مبارکی برای استان است و امیدواریم که با استفاده از این فرصت و بستری که فراهم شده است، بتوانیم برای معرفی بیشتر صنایع دستی اصفهان استفاده کنیم و این عنوان بهانه خوبی برای ارتباط بین مردمان کشورهای دیگر بخصوص کشورهای همسایه و حوزه تمدنی ایران و کشورهای عضو اکو باشد.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان ادامه داد: ما در وزارت امور خارجه در کنار دوستان هستیم و امیدواریم جشنواره بین‌المللی صنایع دستی را با وجود محدودیت‌های کرونایی به بهترین نحو برگزار کنند.

به گفته سالاریان، نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان به عنوان مسئول کمیته بین‌الملل این جشنواره انتخاب شده است.

وی در پاسخ به این سوال که گفت‌وگو بین هنرمندان و مردم تا چه اندازه می‌تواند راه را برای گفت‌وگو بین دولت‌ها باز کند، گفت: گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه مؤثر و کارگشا باشد؛ همچنین دیپلماسی شهری و عمومی می‌تواند در ارتباطات بین دولت‌ها تأثیر گذار باشد.

کد خبر 470771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.