کلنگ‌زنی اجرای بزرگترین پروژه سرمایه گذاری مبارکه با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال

مدیر اداره سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مبارکه از کلنگ زنی بزرگترین پروژه سرمایه گذاری شهر با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد.

مرتضی عزیزخانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این پروژه با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و ارائه خدمات تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت، ایجاد و راه اندازی دوربین‌های نظارتی، ثبت تخلف و پلاک‌خوان در شهر مبارکه اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه واگذاری این پروژه گفت: یکی از شرکت‌های خصوصی پس از طی چهار مرحله برگزاری فراخوان عمومی به عنوان برنده مشخص شد.

مدیر اداره سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مبارکه تصریح کرد: کنترل ترافیکی و پایش تصویری شهر از طریق اجرای دوربین‌های نظارتی، دوربین‌های ثبت تخلف و پلاک خوان از جمله دیگر اهداف اجرای این پروژه محسوب می‌شود و در مجموع نیازهای شهر و مدیریت شهری را در حوزه ارتباطات زیرساخت فراهم خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف این پروژه بسیار گسترده بوده و از شهروندان عادی تا سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حتی اپراتورهای ارائه خدمات تلفن همراه و ثابت و تمامی شرکت‌های دارای مجوز FCP را در بر می‌گیرد.

عزیزخانی ادامه داد: برنامه زمانبندی که برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است، شامل طراحی در دوره زمانی سه ماهه، اجرا در بازه زمانی ۹ تا ۱۲ ماهه و بهره برداری در یک دوره ۱۵ ساله انجام خواهد شد.

وی از کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی این پروژه همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش بینی شده تا در اردیبهشت ماه سال آینده از دوربین‌های نظارتی، ثبت تخلف و پلاک خوان بهره‌برداری شود.

مدیر اداره سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مبارکه اظهار کرد: مبلغ این قرارداد با در نظر گرفتن طرح توسعه بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال بوده که شامل ۲۶۰ میلیارد ریال تجهیزات پسیو، ۱۲۰ میلیارد ریال تجهیزات اکتیو و ۱۸۰ میلیارد ریال جهت توسعه طرح است.

وی اضافه کرد: در این پروژه از روش مشارکت B.O.L.T استفاده شده است به طوری که در طول مدت قرارداد بخشی از درآمد ناخالص اهداف تجاری به عنوان اجاره بها به شهرداری تعلق گرفته و بعد از اتمام طول دوره مشارکت تجهیزات پسیو به شهرداری واگذار خواهد شد.

عزیزخانی ادامه داد: ارتباط بین ساختمان‌ها و سازمان‌های شهرداری توسط شبکه پرسرعت یکی دیگر از مزایای اجرای پروژه است.

وی گفت: نوع حفاری که در اجرای این پروژه انجام می‌شود شامل عرض مقطع ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر و عمق ۴۵ سانتیمتر است که پس از اجرای کابل، توسط سرمایه گذار و با هزینه وی ترمیم می‌شود.

مدیر اداره سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مبارکه اضافه کرد: فاز اول این پروژه حدود ۱۰۴ کیلومتر پیش بینی شده که تا ۱۳۰ کیلومتر قابلیت افزایش دارد.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات امروزی جوانان را اشتغال دانست و گفت: در این پروژه به طور مستقیم بیش از ۲۰ نفر اشتغالزایی انجام خواهد شد.

عزیزخانی با اشاره به کاهش منابع درآمدی در شهرداری‌ها گفت: اجرای این پروژه منجر به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و همچنین ارائه خدمات شایسته‌تر برای شهروندان می‌شود.

کد خبر 470763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.