نوروزی: جشنواره بین‌المللی صنایع دستی به نام اصفهان ثبت شود

شهردار اصفهان گفت: هفته آینده شهر اصفهان با حضور مقامات بین‌المللی در وزارت کشور نشان شهر دوستدار کودک را دریافت می‌کند و از مسیر پایلوت دو ساله عبور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _دوشنبه ششم بهمن‌ماه ۹۹_ در نشست معرفی برنامه‌های اولین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران که در کاخ نیاوران برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با یک نگاه مشترک به صنایع دستی امروز در این مکان حاضر شده‌اند.

وی اضافه کرد: صنایع دستی از یک سو به عنوان افتخار هنر و هنرمندان ایران و از سوی دیگر به عنوان یک کالای هویتی و یک نماد ملی و بومی، عامل توسعه گردشگری و توسعه پایدار همچنین ابزار قوی برای تعامل فرهنگی است؛ این نگاه مشترک ما را اینجا جمع کرده تا کار مشترکی را برای صنایع دستی انجام دهیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان تجربه بسیار خوبی در برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی دارد و تاکنون بیش از ۳۰ جشنواره بین‌المللی در حوزه کودک و نوجوان برگزار کرده و هر سال بر اساس تجربه سال‌های گذشته بهتر و بیشتر درخشیده است.

وی با بیان این که در سال‌ جاری علی‌رغم شرایط کرونایی جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان به صورت مجازی و به بهترین نحو برگزار شد و در دنیا مورد استقبال قرار گرفت، تصریح کرد: شهرداری اصفهان در ماه‌های گذشته نیز در دو نمایشگاه صنایع دستی شهر نانجینگ چین و نمایشگاه بین‌المللی CIIB شرکت کرد.

نوروزی افزود: اخیراً شهرداری اصفهان توانست در حوزه ساختمان سبز، تندیس دریافت کرده و در زمینه مصرف انرژی جایزه ملی کسب کند و این موفقیت‌ها یعنی اصفهان می‌تواند به عنوان ظرفیت بالا برای برگزاری جشنواره صنایع دستی نقش آفرینی کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کار مشترک بین وزارتخانه میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان در حال انجام است، باید امروز به گونه‌ای نقش ایفا کنیم تا شهر اصفهان، ایران و هنرمندان صنایع دستی بتوانند از فرصت جشنواره استفاده کنند.

شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان علاوه بر برگزاری این جشنواره، هفته آینده با حضور مقامات بین‌المللی در وزارت کشور نشان شهر دوستدار کودک را نیز به عنوان نخستین شهر در ایران دریافت می‌کند و از مسیر پایلوت دو ساله عبور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت‌ها می‌تواند برای برگزاری جشنواره مهم صنایع دستی و دائمی شدن جشنواره در اصفهان کمک کند، اظهار امیدواری کرد: همانطور که جشنواره فیلم کودک برای اصفهان به صورت دائمی ثبت شد، جشنواره بین‌المللی صنایع دستی نیز به نام این شهر ثبت شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان برنامه شهر دوستدار سالمند را نیز آغاز کرده و تدابیر لازم را اندیشیده و پاتوق‌های محلی را به عنوان نخستین اقدام طراحی و اجرا کرده است، گفت: امروز به توسعه صنایع دستی نیازمندیم، چرا که ظرفیت گفتمان‌های جهانی ما را در این مقطع افزایش می‌دهد و ارزش‌آفرینی اقتصاد فرهنگ را برای هنرمندان تسهیل کرده و یک بهزیستی فرهنگی ایجاد می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: صنایع دستی که می‌تواند در کارآفرینی اکوسیستم شهری مؤثر باشد با برگزاری این جشنواره به جایگاه واقعی خود برسد و هنر هنرمندان در این جشنواره به خوبی دیده شوند.

نوروزی با بیان اینکه اصفهان عضو ۱۰ سازمان بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: اصفهان در رشته صنایع دستی عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو است و دارای ۱۳ خواهرخوانده است و قرارداد خواهرخواندگی با شهر «حیدرآباد» هندوستان به عنوان چهاردهمین خواهرخوانده اصفهان به زودی امضا خواهد شد. باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: ظرفیت تعامل بالا بین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرداری، زیرساخت بزرگی برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی است.

کد خبر 470750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.