تحویل ٧٠٠ خودروی سواری کرایه بین‌شهری تا پایان امسال

وزیر راه و شهرسازی در مراسم تحویل خودروهای نوسازی‌شده سواری کرایه بین‌شهری، گفت: تا پایان امسال ٧٠٠ دستگاه خودروی سواری کرایه بین‌شهری وارد ناوگان حمل و نقل خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی امروز (دوشنبه) در مراسم تحویل خودروهای طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین‌شهری که در سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار شد، اظهار کرد: بهسازی و نوسازی ناوگان در همه شیوه‌های حمل و نقل همواره از برنامه‌های اصلی دولت است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان دولت طول خطوط ریلی ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت که رکورد ساخت خطوط ریلی در یک دولت است.

اسلامی با بیان اینکه در این دولت طول آزادراه‌ها نیز به افزایش ۵۰ درصدی رسید، ادامه داد: طول بزرگراه‌ها تا پایان دولت از ١٢ هزار و ٣٠٠ کیلومتر به ٢٢ هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت که تحولی بزرگ در حمل و نقل کشور است.

وی به مراسم امروز که تحویل سوئیچ خودروهای سواری کرایه بین شهری به مالکان آنها در هر استان بود اشاره کرد و گفت: ٢٨ هزار خودروی فعال بین شهری عمر متوسط ١١ سال دارند. استاندارد عمر ناوگان کرایه بین شهری ١٠ سال است و ما فقط یک سال عقب بودیم اما شروع به نوسازی کردیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ٣ هزار دستگاه خودرو تا پایان ۱۴۰۰ مورد تعهد ایران خودرو قرار گرفته است که ۷۰۰ دستگاه تا پایان امسال و باقی آن تا پایان سال آینده تحویل داده خواهد شد.

به گفته اسلامی تحویل این خودروها سن ناوگان سواری را به زیر سن مجاز کاهش خواهد داد. ٧٠ درصد منبع مالی این نوسازی از طریق تسهیلات بانکی است.

وی خبر داد که اطمینان مردم نسبت به مسافرت به سواری بین شهری افزایش یافته است و گفت: ٧.٥ میلیون سفر در سال با کرایه سواری بین شهری انجام شده است یعنی هر خودرو ١٠٠٠ مسافر را در سال جابجا کرده است. مشکل اصلی در بخش حمل و نقل مسافر مربوط به مینی‌بوس است که دچار فرسودگی هستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه حل آن است که با حمایت از تولید و صنعت داخلی عقب ماندگی در بخش مینی‌بوس و اتوبوس که به مراتب شرایط بدتری را تجربه می‌کند جبران کنیم.

اسلامی با هشدار به اینکه به سن فرسودگی اتوبوس نزدیک شدیم، گفت: باید نسل جدید اتوبوس‌های با کیفیت وارد چرخه حمل و نقل کشور شود. در بخش باری نیز ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۰ سال داریم که نتیجه بی توجهی است و باید شرایط را تغییر دهیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: هر هفته ١٠ میلیون تن بار جابجا می‌شود که نشان از پویایی حمل و نقل و پویایی اقتصاد و تولید دارد و ما امیدواریم صنعت خودرو با عبور از مونتاژ و قطعه‌سازی خود سازنده خودروهای با کیفیت در بخش بار و مسافر شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 470702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.