انتقال ۲۶ زن باردار مناطق برف‌گیر و سخت‌گذر به مراکز درمانی

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از انتقال ۲۶ زن باردار گرفتار در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی و برف گیر به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد باقر محمدی، اظهار کرد: این شمار عملیات امدادرسانی، نجات و انتقال زنان باردار از ابتدای سال تا پایان دیماه و توسط بالگردهای امدادی هلال احمر و خودروهای عملیاتی اعزامی به مناطق برف گیر، سخت گذر و صعب‌العبور کوهستانی در هشت استان کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط ویژه این زنان باردار، برخی از اقدامات امدادی و همچنین انتقال زنان باردار به مراکز درمانی و بیمارستانی به صورت هوایی انجام شده است، افزود: با تلاش امدادگران گروه امداد و نجات هوایی هلال احمر، ۶ زن باردار از روستاهای برف گیر استان آذربایجان شرقی، پنج زن باردار از روستاهای برف گیر استان آذربایجان غربی و دو زن باردار از روستاهای سخت گذر استان چهارمحال و بختیاری به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امدادگران در اقدامات دیگر توانستند در مدت یادشده و با استفاده از خودروهای عملیاتی امداد و نجات، یک زن باردار از روستاهای صعب‌العبور استان لرستان، یک زن باردار از روستاهای صعب‌العبور کردستان، سه زن باردار از روستاهای صعب‌العبور خوزستان، دو زن باردار از روستاهای کوهستانی گلستان و یک زن باردار از روستاهای دور افتاده سیستان و بلوچستان را به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل کنند.

محمدی با بیان اینکه انتقال زنان باردار به مراکز درمانی و بیمارستانی از وظایف جمعیت هلال احمر نیست، اضافه کرد: این اقدام انسان دوستانه در راستای همکاری‌های مشترک هلال احمر با اورژانس ۱۱۵ و نجات جان مادر و نوزاد در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی و برف گیر از سوی امدادگران و نجاتگران داوطلب انجام شده است.

وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده، انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 470669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.