فروش ۲۵ میلیارد ریالی نمایشگاه مجازی کتاب در ۵ روز

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا پایان پنجمین روز فعالیت، ۲۵۳ میلیارد و ۹۴۳ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۸۸ ریال فروش را به ثبت رساند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در پنجمین روز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۴۸۲ هزار و ۸۹۹ نسخه کتاب به مبلغ ۲۵۳ میلیارد و ۹۴۳ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۸۸ ریال در سراسر کشور به فروش رسید.

تاکنون ۸۵ هزار و ۹۷۳ سفارش در این نمایشگاه ثبت شده است که از این تعداد ۶۰ هزار و ۹۷۴ سفارش در انتظار ارسال و ۲۴ هزار و ۹۹۹ سفارش ارسال شده است. از مجموع کل بسته‌های ارسال شده، ۸ هزار و ۵۵۷ بسته از سوی ناشر و ۱۶۳ هزار و ۷۲۶ بسته از سوی پست کتاب ارسال شده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود تا با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت که مجازی برگزار شد، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی گرفته شد.

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ریاست ایوب دهقانکار مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب معرفی کرد. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از ۱۰۰۰ ناشر حضور دارند و بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شد.

همچنین ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب و ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند. هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.

کد خبر 470652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.