حمایت دولت کرواسی برای حفظ هنرهای سنتی و صنایع دستی

شهردار زاگرب، پایتخت کرواسی، اخیراً از تلاش خود برای حفظ هنرهای سنتی و صنایع دستی تحت حمایت مقامات ارشد کشور خبر داده و اعلام کرده است این آثار بخشی ضروری از تاریخچه شهر باقی خواهد ماند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زاگرب به خاطر هنرهای سنتی و صنایع دستی در سراسر جهان تاریخچه‌ای غنی دارد اما در چند سال گذشته، توجه به این مسئله از دید مقامات ارشد پنهان مانده است. اما اخیراً شهردار زاگرب در یک کنفرانس مطبوعاتی رسماً از حمایت‌های خود برای حفظ این آثار خبر داده و اعلام کرده است فرهنگ غنی شهر را از طریق سرمایه‌گذاری در بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی زنده خواهد کرد. بدون شک این کار به افزایش گردشگران در دوران پساکرونا و رونق اقتصادی دوباره در صنعت گردشگری و صنایع دستی نیز کمک زیادی خواهد کرد.

البته قابل ذکر است که اقدامات فوق برای حفظ آثار هنری و صنایع دستی زاگرب هزینه زیادی برای شهر خواهد داشت اما دولت کرواسی حمایت مالی خود در این زمینه را اعلام کرده است. تا کنون مبلغ ۱۷ میلیون کونای، واحد پول کرواسی، در اختیار شهردار پایتخت قرار گرفته است تا اقدامات خود را آغاز کند و تا سال ۲۰۲۱ به پایان برساند.

با وجود این که انتشار ویروس کرونا و مشکلات دیگر طی سال ۲۰۲۰ زیان‌های اقتصادی زیادی را بر کشور کرواسی و به خصوص پایتخت اعمال کرده است اما شهردار در نظر دارد در سال پیش رو برای توسعه شهر و رونق دوباره اقتصاد اقدامات زیادی بکند. علاوه بر این فضاهای سبز و مکان‌های تفریحی نیز تغییرات قابل توجهی را تجربه خواهد کرد تا مردم پس از دریافت واکسن کرونا تجربه‌های تلخ سال گذشته را تا حدودی فراموش کنند و شهر نشاطی دوباره به خود بگیرد.

کد خبر 470555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.