آغاز اکران در جستجوی خانه خورشید

مستند «در جستجوی خانه خورشید» به کارگردانی مهدی باقری از امروز ۵ بهمن اکران خود را در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی هنر و تجربه، در ادامه اکران فیلم‌های جدید در سینماهای «هنر و تجربه» پس از بازگشایی سینماها، مستند «در جستجوی خانه خورشید» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی باقری از امروز یکشنبه ۵ بهمن ماه در سینماهای «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.

قرار است هر روز از اکران این مستند، به یک نفر که به دلیلی اسمش با تهران پیوند خورده است، تقدیم شود. اولین روز از اکران این مستند به زنده‌یاد حمید سهیلی مظفر مستندساز اختصاص دارد.

در خلاصه روایت مستند «در جستجوی خانه خورشید» آمده است: «سال ۱۳۶۴ چند روز بعد از سالگرد تولدم به همراه پدر راهی بازار بودیم که در صد متری میدان شمس‌العماره، بمبی که داخل پیکانی جاسازی شده بود، منفجر شد ولی به من چهارساله آسیبی نرسید.

از آن تاریخ سی و یک سال گذشته است و این بار برای ساخت مستندی از این خیابان مصادف با همان تاریخ به ناصرخسرو بازگشته‌ام. انگار این خیابان مرا زنده نگه داشته است تا سی سال بعد به سراغش بیایم و زندگی‌اش را بازتعریف کنم. حالا به واسطه گروهی شهرساز که درگیر بهسازی نمای بدنه خیابان ناصرخسرو هستند دوباره به ناصرخسرو بازگشته‌ام تا زندگی خیابانی که هیچگاه دوست نداشته در طول تاریخ بمیرد را روایت کنم…»

عوامل این مستند عبارتند از نویسنده فیلمنامه و کارگردان: مهدی باقری، فیلمبردار: محمدرضا تیموری، صدابردار: احمدرضا طائی، طراحی صدا و میکس: مهرشاد ملکوتی، پژوهش: مهدی باقری و امیرحسین راد، نویسنده گفتار متن: مهدی باقری و بهروز مَلبوس باف، تدوین: مهدی باقری و بابک بهرام بیگی، گویندگان متن: مرتضی پایه‌شناس و مهدی باقری، آهنگساز قطعات ویلنسل: بابک کوهستانی، طراح صحنه و لباس: مهشید جوادی، دستیار فیلمبردار: سهیل صباحی، عکاس: ابراهیم عاشوری، دستیار صدا: آرزو زمانیان، تهیه‌کننده مهدی باقری و تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

سینماهای «هنر و تجربه» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی میزبان مخاطبان خود است.

کد خبر 470466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.