سرمایه‌گذاری کمیسیون اروپا برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی در رومانی

مردم شهرستان ایلفو در کشور رومانی بارها برای شکایت از کیفیت پایین آب آشامیدنی به شهرداری منطقه خود مراجعه کرده‌اند که همین امر، کمیسیون اروپا را به سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیون یورویی برای بهبود کیفیت آب در این شهر سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار ایلفو از اعمال اقدامات جدید برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی شهر خبر داده و اعلام کرده است کمیسیون اروپایی هزینه لازم برای پیاده‌سازی پروژه فوق را تأمین خواهد کرد. گزارشات حاکی است که مردم این کلانشهر به علت نبود دسترسی به آب کاملاً سالم، هر روز به بیماری‌های مختلفی مبتلا شده و در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. بنابراین، بهبود کیفیت آب آشامیدنی باید در اولویت سایر برنامه‌های مقامات رسمی قرار گیرد تا آینده‌ای سالم‌تر برای شهروندان رقم بخورد.

اعضای کمیسیون اروپایی از سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیون یورویی برای بهبود زیرساخت‌های آب، مدیریت فاضلاب‌ها و در نهایت، بهبود کیفیت آب آشامیدنی خبر داده و اعلام کرده‌اند به زودی بودجه لازم را در اختیار شهردار قرار خواهند داد. در نتیجه پیاده‌سازی پروژه فوق بیش از ۲۳ هزار نفر از جمعیت شهر به آب آشامیدنی با بالاترین استانداردهای بهداشتی اتحادیه اروپا دسترسی خواهند داشت.

مقامات کمیسیون اروپایی ادعا کرده‌اند که همزمان با تلاش‌های بی‌وقفه خود برای مهار شیوع ویروس کرونا در سراسر کشورهای قاره، می‌خواهند از مشکلات موجود در هر منطقه آگاه شوند و با رفع آن‌ها، زیست‌پذیری در سراسر اروپا را افزایش دهند. در صورت پیاده‌سازی پروژه بهبود آب آشامیدنی در شهرستان ایلفو، تأمین آب سالم از ۱. ۵۷ درصد به ۶. ۹۹ درصد افزایش خواهد یافت. علاوه بر این تمام ساکنان شهر از سیستم‌های فاضلاب صددرصد استاندارد بهره‌مند خواهند شد که این امر خود نقش مهمی در افزایش سلامت مردم شهر ایفا خواهد کرد.

مهم‌تر از همه این که تکمیل پروژه فوق، مزایای اقتصادی و زیست‌محیطی زیادی برای شهرستان ایلفو در بر خواهد داشت چرا که باعث حفظ تنوع زیستی و ایجاد مشاغل جدید می‌شود.

کد خبر 470336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.