تلاش کرمان برای انتخاب به‌عنوان «پایتخت کتاب کشور»

دبیرخانه طرح ملی «پایتخت کتاب کشور» بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان در سال گذشته و تلاش برای انتخاب کرمان به‌عنوان «پایتخت کتاب کشور» استقرار یافت.

به گزارش ایمنا، مهران عالم‌زاده، در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به سی‌امین هفته از پویش افتتاح شهرداری کرمان، با شعار «هر هفته یک افتتاح»، بهره‌برداری از خانه فرهنگ شهروندی «کتاب» و آغاز به‌کار دبیرخانه طرح ملی «پایتخت کتاب کشور» نوشت: کتاب، این یار مهربان دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان‌هاست؛ ضمن اینکه نشر کتاب و افزایش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، یکی از شاخص‌های اصلی توسعه فرهنگی محسوب می‌شود؛ بنابراین، در این دوره از مدیریت شهری، علاوه بر توجه ویژه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی، مقوله کتاب هم مورد توجه قرار گرفت که از آن جمله راه‌اندازی خانه فرهنگ شهروندی کتاب است تا علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، شاهد شکل‌گیری مکانی پویا برای حضور فعال اقشار مختلف جامعه به‌ویژه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی باشیم؛ ضمن اینکه رویدادهای کتاب‌محور نیز در این محل برگزار خواهد شد.

همچنین استقرار دبیرخانه طرح ملی «پایتخت کتاب کشور» در این مکان نیز بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان در سال گذشته و تلاش برای انتخاب کرمان به‌عنوان «پایتخت کتاب کشور» است که با در نظر گرفتن نقش مهم مدیریت شهری برای رسیدن به این هدف، این مهم نیز مورد توجه شهرداری کرمان قرار گرفت.

از سوی دیگر، یکی از اهداف راه‌اندازی خانه فرهنگ شهروندی «کتاب» در این محدوده، کیفیت‌بخشی به عناصر فرهنگی-تاریخی این محدوده از جمله «یخدان مویدی»، «کتابخانه ملی» و «فرهنگ‌سرای کوثر» بوده است. "

کد خبر 470295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.