شهرداری قزوین استراتژی مشخصی برای تسویه بدهی‌ها ندارد/ بدهی‌ها ۲.۵ برابر شده است

سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: هیچ برنامه و استراتژی مشخصی برای تسویه کامل بدهی‌ها در شهرداری قزوین وجود ندارد، لوایحی هم که در این خصوص به شورا ارائه شده یا مبهم بوده یا به دلایل مختلف قابلیت اجرا نداشته است.

سیده منیره قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وقتی شورای پنجم شهر قزوین مدیریت شهری را تحویل گرفت، بدهی شهرداری به بانک شهر ٢٥٤ میلیارد تومان بود که امروز طبق نظر بانک شهر به ٦١٤ میلیارد تومان رسیده است.

وی با انتقاد از ۲.۵ برابر شدن بدهی شهرداری در این چند سال، افزود: هیچ برنامه و استراتژی مشخصی برای تسویه کامل بدهی‌ها در شهرداری قزوین وجود ندارد، لوایحی هم که در این خصوص به شورا ارائه شده یا مبهم بوده یا به دلایل مختلف قابلیت اجرا نداشته است.

سخنگوی شورای شهر قزوین تصریح کرد: لایحه‌ای که روز سه شنبه هفته گذشته در صحن شورا بررسی شد برای اخذ مجوز استمهال ٨١ فقره وام برای پیمانکاران، شش فقره وام برای سازمان‌ها و یک فقره وام برای سازمان همیاری‌های شهرداری بود که سررسید شده بود.

وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند با فروش اموال شهرداری زیر قیمت روز می‌توان مشکل را حل کرد که این برای مردم قابل قبول نیست، از شهردار قزوین درخواست کرد: برای تسویه کامل بدهی ابتکار عمل داشته و برنامه عملیاتی ارائه دهد وگرنه فروش سهام شهرداری به بانک شهر و فروش پروژه‌های شهرداری که از هر کسی برمی‌آید.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر اظهار کرد: فروش پروژه ستاره پونک با قیمت پیشنهادی که پایین‌تر از قیمت روز پروژه بود هم نمی‌توانست بدهی را صفر کند و فقط بخشی از آن پرداخت می‌شد زیرا شهرداری قصد داشت قسمتی از آن را برای هزینه‌های دیگر صرف کند و با توجه به سود ماهانه تسهیلات، بعد از مدتی دوباره بدهی شهرداری سر جای اول برمی‌گشت و فقط پروژه بلعیده شده بود.

وی با تاکید بر اینکه چاره کار تسویه کامل بدهی با یک استراتژی شفاف است، افزود: شاید بتوان با درآمد حاصل از ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری زمین ٤٢ هکتاری واقع در بلوار شهید سلیمانی و فروش پروژه ستاره پونک این بدهی را به‌طور کامل تسویه کرد که این امر عزم و اراده شهردار را نیاز دارد.

قوامی ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم این بار سنگین از روی دوش مردم برداشته شود زیرا روز به روز این بار سنگین‌تر شده و شهرداری برای جبران کمبود نقدینگی مجبور به گران‌تر کردن نرخ ارائه خدمات به شهروندان می‌شود که این ظلم به شهروندان است.

سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: رسانه‌ها می‌توانند برای شفاف سازی این گونه موضوعات در کنار مردم و اعضا شورای شهر باشند تا حقایق به گوش مردم برسد.

کد خبر 470229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.