۸۶ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شدند/افزایش متقاضیان فرزندخواندگی

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: تعداد زوجین متقاضی پشت نوبت تا سال ۹۸ تعداد ۲ هزار و ۱۷۱ زوج بوده و تا دی ماه سال ۹۹ تعداد آنها به ۲ هزار و ۴۷۱ کودک رسیده است که نسبت به گذشته شاهد افزایش متقاضیان هستیم.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شرایط فرزندخواندگی، اظهار کرد: سن زوجین متقاضی فرزندخواندگی باید بالای ۳۰ سال باشد و از نظر سلامت روانی آن‌ها هم بررسی لازم می‌شود همچنین نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و داشتن تمکن مالی از دیگر شرایط دیگر واگذاری است، در واقع داشتن شغل و درآمد با ثبات برای متقاضیان فرزندخواندگی از نظر سازمان بهزیستی بسیار مهم است، نکته دیگر اینکه هر دو زوج باید داوطلب دریافت فرزند باشند و نارضایتی از طرف یکی از زوجین وجود نداشته باشد.

وی افزود: طبق قانون مصوب سال ۹۲ خانم‌های مجرد بالای ۳۰ سال نیز می‌توانند دارای شرایط فرزندخواندگی باشند، در واقع آنها والد تک سرپرست هستند که می‌توانند تقاضای فرزند دختر را از سازمان بهزیستی داشته باشند، اما اولویت واگذاری فرزندخواندگی با زوجین است مگر آنکه خانم‌های مجرد بالای ۳۰ سال متقاضی فرزند سن بالاتر یا فرزندانی که نیاز به پیگیری‌های درمانی دارند، بگیرند که تعداد ۵ کودک دارای مشکلات جسمی حرکتی یا معلولیت در سال جاری با همین وضعیت در قالب فرزندخواندگی واگذار شدند.

۷۴ کودک شیرخوار به فرزندخواندگی درآمدند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل اینکه فرزندخوانده از والد ارث نمی‌برد برای تأمین آتیه فرزند خوانده لازم است زوجین تعهدی در قالب صلح ملک یا حساب بانکی برای فرزند متعهد شوند تا برای تأمین آینده فرزندخوانده در صورت هرگونه اتفاق برای والدین مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به آمار و ارقام واگذاری فرزند به زوجین، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۸۶ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که ۷۴ کودک شیرخوار بودند، همچنین در سال ۹۸ این آمار به ترتیب ۱۱۹ و ۹۶ بوده است.

۶ فرزندخوانده به بهزیستی بازگردانده شدند

ناجی در خصوص تعداد فرزند بازگشت داده شده در سال جاری و سال گذشته، افزود: در سال جاری تعداد ۶ فرزند به بهزیستی بازگردانده شدند که این آمار در سال گذشته ۱۱ فرزند بوده است، همچنین در خصوص تعداد کودک مبتلا به معلولیت یا نیازمند به پیگیری و درمان در سال جاری تعداد ۵ کودک واگذار شده مبتلا به معلولیت و نیازمند پیگیری درمانی بودند و این آمار در سال گذشته هم همین تعداد بوده است.

وی در پایان افزود: تعداد زوجین متقاضی پشت نوبت تا سال ۹۸ تعداد ۲ هزار و ۱۷۱ زوج بوده و تا دی ماه سال ۹۹ تعداد آن به ۲ هزار و ۴۷۱ کودک رسیده است که نسبت به گذشته شاهد افزایش متقاضیان هستیم.

کد خبر 470214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.