فرمان‌های اجرایی جدید جو بایدن چه بود؟

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته از طرح خود در مورد ارائه بسته حمایتی اضافی برای کمک به آسیب‌دیدگان از همه‌گیری ویروس کرونا دفاع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جو بایدن روز گذشته اظهار کرد که با امضای فرمانی اجرایی، خواستار یاری به افراد، کسب و کارها و شرکت‌هایی که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند خواهد شد و همزمان فرمانی اجرایی را برای افزایش دستمزد شهروندان به پانزده دلار در ساعت اعلام کرد و گفت که بدون این اقدام، بیشتر مردم ایالات متحده زیر خط فقر زندگی خواهند کرد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به ۴۰۰ هزار قربانی کرونا و میلیون‌ها نفر بیکار که با خطر از دست دادن مسکن روبه‌رو هستند، گفت: بسته کمکی من، به احیای اقتصاد کمک خواهد کرد. ما در یک وضع اضطراری مالی هستیم و باید بر این اساس عمل کنیم. به نظر من دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان نیستند که دارند کارشان را از دست می‌دهند، آمریکایی‌ها هستند. هر کسی از هر جناح سیاسی و منفعت اقتصادی در آمریکا می‌داند که وقت عمل است.

نخستین فرمان، اجرایی که روز گذشته توسط جو بایدن امضا شد بسته حمایتی کرونا بود و افزایش حداقل حقوق برای حمایت از نیروی کار در آمریکا بود. کامالا هریس، معاون وی هنگام امضای این فرمان‌ها همراهش بود.

بایدن پس از امضای این فرمان‌های اجرایی و ترک اتاق از پاسخ به پرسش خبرنگاری که در مورد استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین سوال کرد خودداری کرد.

پیش‌تر، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفته بود که "جو بایدن در تلاش است تا موافقت هر دو حزب در کنگره را دراین‌باره به دست آورد.

وی در مورد برنامه‌های دولت برای کنترل شیوع بیماری کرونا هم گفت: آنتونی فاوچی، مرکز مهار بیماری‌ها و کارگروه مقابله با همه‌گیری کرونا، به‌سرعت مشغول طرح‌ریزی برنامه‌هایی برای سرعت بخشیدن به توزیع واکسن و رساندن آن به شمار بیشتری از مردم است.

بایدن گفته که هدفش واکسینه کردن صد میلیون آمریکایی در صد روز آینده است.

کد خبر 470196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.