اجرای مانور فرضی نیروهای آتش‌نشانی در ایستگاه مترو شهید خرازی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از اجرای مانور فرضی در ایستگاه مترو شهید خرازی خبر داد.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای مانور فرضی در ایستگاه مترو شهید خرازی، اظهار کرد: یک مانور فرضی بدون اطلاع قبلی در ایستگاه مترو در حال احداث خیابان خرازی روز گذشته برگزار شد و با توجه به اینکه نیروهای آتش‌نشانی همیشه آمادگی اعزام به حریق و حوادث را دارند، نیاز به آمادگی قبلی هم وجود نداشت.

وی افزود: در این مانور مشترک با سازمان قطار شهری، ایستگاه‌های شماره ۸ و ۱۶ از خیابان آتشگاه و اتوبان خرازی به همراه ۱۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانی و ۲ دستگاه خودرو به محل مانور اعزام و حریق فرضی را اطفا کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این مانور نیروهای آتش‌نشانی یک کارگر دارای حمایت که به طور فرضی از ارتفاع سقوط کرده و در هوا معلق مانده بود را از ارتفاع ۲۶ متری زیر زمین نجات دادند، انجام عملیات زیرزمینی بسیار سخت است، اما نیروهای ما با موفقیت این عملیات را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان منطقه و ایستگاه‌های آتش‌نشانی و مدیران قطار شهری نیز در این مانور حضور داشتند، تصریح کرد: این مانور فرضی حدود دو ساعت به طول انجامید و همراه با مانور، مباحث آموزشی حریق برای کارکنان مترو مطرح شد تا اگر اتفاقی در مترو رخ داد، بدانند که چه اقداماتی باید انجام دهند و چگونه حریق را اطفا کنند.

کاوه آهنگران با اشاره به حضور و همکاری همه جانبه نیروهای مربوطه هنگام وقوع حادثه در مترو، افزود: در زمان وقوع حادثه در مترو باید نیروهای اورژانس، انتظامی، شهرداری، انتظامات مترو در کنار نیروهای آتش‌نشانی حضور یابند تا هر چه سریع‌تر بتوان عملیات نجات و یا اطفا حریق را به سرانجام رساند.

کد خبر 469925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.