ظهور اتوبوس‌های خودران در گوتنبرگ

گوتنبرگ، یا یوتبری، دومین شهر بزرگ سوئد و پنجمین شهر بزرگ کشورهای نوردیک، میزبان اتوبوس‌های خودران جدیدی خواهد بود که قرار است به طور آزمایشی، مسیری کوتاه در شهر را سپری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران کلانشهر گوتنبرگ در تلاشند نسل جدیدی از خدمات شهری در سیستم‌های حمل و نقل به وجود آورند تا پویایی پایدار را برای شهروندان به ارمغان آورند. در این راستا، شهردار دو اتوبوس جدید برای شهر خریداری کرده است که بدون راننده و به طور آزمایشی قرار است مسیری به طول یک کیلومتر و ۸۰۰ متر را در داخل شهر سپری کنند. مقامات رسمی گوتنبرگ از طول کشیدن مرحله آزمایشی به مدت چهار ماه و ۱۵ روز خبر داده و اعلام کرده‌اند چنانچه این مرحله با موفقیت سپری شود، اتوبوس‌های بیشتری در اختیار مردم شهر قرار خواهد گرفت.

بدیهی است که خودروهای بدون راننده مفهوم جدیدی است که هنوز از استقبال چندانی در میان جوامع مختلف برخوردار نشده است. با این حال، انتظار می‌رود پیدایش این وسایل حمل و نقل پاک مزایای بسیاری برای شهر و شهروندان در پی دشاته باشد و تردد ایمن را برای مسافران به ارمغان آورد. در واقع، خودروهای بدون راننده احتمال خطای انسانی (راننده) را به حداقل می‌رساند و از این طریق منجر به ایمنی سفر می‌شود. به همین دلیل، در بعضی از شهرهای جهان، این مفهوم به تدریج در حال شکل‌گیری است و این امکان وجود دارد که آینده حمل و نقل شهری را از آن خود کند.

اتوبوس‌های خودران گوتنبرگ در حال حاضر به صورت آزمایشی در حرکت هستند که البته یک فرد توانا تا اطمینان کامل از عملکرد ایمن خودروهای فوق، تعداد ۸ مسافر را در حین حرکت همراهی خواهد کرد. علاوه بر این، در مرحله آزمایشی اتوبوس‌های فوق تنها مجاز خواهند بود با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند که البته در صورت موفقیت آمیز بودن این مرحله، محدودیت سرعت تغییر خواهد کرد. جالب است بدانید که اتوبوس‌های خودران گوتنبرگ به گونه‌ای طراحی شده است که توان حرکت در دمای زیر صفر درجه و یخبندان را خواهد داشت.

  

کد خبر 469867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.