طرح راهبردی منطقه توس تصویب شد اما هیچ‌گاه ابلاغ نشد

رئیس کمیسیون ویژه توس شورای شهر مشهد گفت: طرح راهبردی منطقه توس اگرچه تصویب شد اما هیچ گاه ابلاغ نشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمسعود ریاضی در صفحه اینستاگرام خود، با اشاره به خبری مبنی بر اینکه "پس از ۳۱ سال با پیگیری مدیریت شهری طرح راهبردی توس و الحاق این منطقه به مشهد تصویب شد" نوشت:

"سی و یکم تیر ماه ۹۹ بود که شهرآرا این تیتر را زد و در متن خبر از قول آقای شهردار نوشتند که پس از ابلاغ طرح راهبردی، طرح تفصیلی نیز ظرف مدت چهار ماه آماده می‌شود.

متأسفانه طرح راهبردی اگرچه تصویب شد اما هیچ گاه ابلاغ نشد.

دیروز دوست محترمی سوال کرد مگر ابلاغ طرح چقدر کار دارد؟ من عرض کردم ابلاغ طرحی که سالهاست غلت خورده و بالا و پایین شده کار یک دقیقه است ولی زاده شدن افرادی که جسارت، صداقت، آگاهی و سلامت نفس ابلاغ آن را به صورت توأمان داشته باشند یحتمل یک قرن کار دارد.

من همچنان خداوند را شاکرم که چیزی به نام فرار مقبره‌ها در این مملکت وجود ندارد ضمناً زادروز منسوب به فردوسی هم مبارک! مبارک که؟ مبارک آنان که بیت المال اصلی این مملکت که همانا فرهنگ و دانش آبا و اجدادی ست را می‌شناسند و قدر می‌گذارند. بقیه که البته چشم دیدن فردوسی را ندارند.

در جلسات متعدد با شورای عالی شهرسازی و میراث فرهنگی، شهرداری مشهد متعهد شده بود که بخش عمده‌ای از هزینه‌های آزادسازی اراضی میراثی توس را بپردازد که همین را هم باید شورای محترم بپذیرد. آخرین مهلت برای طرح چنین مسیٔله‌ای در شورا بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مشهد است که مهلت چندانی برای آن باقی نمانده است. بعد از آن دیگر امید چندانی به اجرایی شدن طرح در این دوره نیست.

موارد بالا را در مصاحبه با خبرنگارها که می‌گویم نمی‌دانم چرا خروجی خبر چیز دیگری می‌شود. پنجره‌ی اینستاگرام اگرچه احتمالاً (به قول سهراب) “بازترین پنجره”ی این ناحیه نیست ولی یکی از معدود مسیرهای گفتگوی بی واسطه است.

چون ما معمولاً عقلمان برای تشخیص مصالح ملی کامل نیست گاهی اوقات مکلف می‌شویم که در مورد برخی مسایٔل صحبت نکنیم و ما هم کلاً گیج شده‌ایم که اصل محترم آزادی بیان را چطور می‌توان با مسیٔله امنیت ملی جمع کرد که نه سیخ بسوزد و نه کباب. به هر ترتیب به همین دلیل این پست فعلاً به صورت موقت، دایٔمی ست! "

کد خبر 469840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.