خوش‌آمد گویی آمریکایی به هریس با کاردستی‌های هندی

مردم آمریکا با ساخت و به نمایش درآوردن بیش از دو هزار اثر هنری الهام گرفته شده از فرهنگ هندوستان به کامالا هریس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا در روز تحلیف خوش آمد گفتند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از ان بی سی، شانتی چاندراسکار، هنرمند آمریکایی دو هزار قطعه اثر هنری که مردم از سراسر آمریکا ارسال کرده بودند را به هم وصل کرد تا در روز تحلیف جو بایدن، به معاون اول او یعنی کامالا هریس خوش آمد بگوید. هریس اصالتی هندی دارد و اولین زنی است که به سمت معاون اول رئیس جمهور آمریکا می‌رسد.

این هنرمند با استفاده از این قطعات که «کُلام»(Kolam) امیده می‌شود و با الهام از رسم هندی‌ها برای خوش آمد گویی به مهمانان در سردر خانه، خلق کرده است. چاندراسکار در دسامبر گذشته با انتشار فراخوانی این پروژه هنری را آغاز کرده بود.

این قطعه هنری که مساحتی بالغ بر دو هزار فوت مربع داشت، قرار بود در روز تحلیف در واشنگتن به نمایش درآید، اما به دلیل مسائل امنیتی این اتفاق رخ نداد. در نهایت این پروژه توسط کمیته تحلیف ریاست جمهوری در یک فیلم مجازی به نمایش درآمده، با این امید که داوطلبان بعداً بتوانند به صورت فیزیکی طرح را جمع کنند.

این طرح‌ها معمولاً با آرد برنج یا پودر رنگی ساخته می‌شوند، اما این پروژه مواد پیشنهادی را گسترش داد و جوهر، گچ و مداد رنگی را نیز وارد عمل کرد.

چاندراسکار، که کارگاه‌ها و سخنرانی‌هایی را برای آموزش فرم این هنر به مردم برگزار کرده اعتقاد دارد که «کُلام راهی برای ایجاد انرژی مثبت است». او گفته که این نقاط اغلب چالش‌های زندگی را نشان می‌دهند، در حالی که خطوط نشان می‌دهد چگونه زندگی در حال حرکت کند.

کد خبر 469833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.