امدادگران ۴۴ پایگاه امداد و نجات گیلان آماده باش شدند

مدیرعامل هلال احمر گیلان از آماده باش این جمعیت در ۴۴ پایگاه، پست امداد و نجات و شعب هلال احمر در پی پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در ارتفاعات و مناطق جلگه‌ای استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیاوش غلامی، اظهار کرد: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در گیلان برای تمامی کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان آماده باش کامل اعلام شده و هماهنگی لازم با ادارات مدیریت بحران شهرستان‌ها انجام گرفته است.

وی با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر گیلان، خاطر نشان کرد: پایگاه امداد هوایی هلال احمر استان با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز آماده باش بوده که در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی و ارائه خدمات به مردم در صورت بروز حوادث هستند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر گیلان با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمات رسانی احتمالی به مردم استان است.

وی یادآور شد: حدود ۲۵۰ نفر از امدادگران و نجاتگران گیلان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه‌ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده‌ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه‌های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت.

مدیرعامل هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: پایگاه‌های امداد و نجات، ۳۰ مسجد و حسینیه، سالن ورزشی و تعدادی از خانه‌های هلال بر اساس استانداردهای جمعیت هلال احمر، برای اسکان اضطراری و ارائه تغذیه در شرایط خاص مجهز شدند.

تلفن ۱۱۲ "ندای امداد" به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارش‌های حوادث احتمالی از سوی مردم است.

بارش برف در گیلان در رشت و برخی شهرستان‌ها به ویژه ارتفاعات گیلان آغاز شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 469821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.