دستگیری مردی که در فضای مجازی از دختران جوان اخاذی می‌کرد

کشف دو تن شیر خشک قاچاق، کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، کشف ۱۷۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، دستگیری مردی که در فضای مجازی از دختران جوان اخاذی می‌کرد و دستگیری قاتل جوان در کمتر از ۲۴ ساعت را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در بازرسی از یک وانت نیسان دو تن شیر خشک غیرمجاز به ارزش یک میلیارد ریال را کشف کردند.

محمدعلی ابراهیمی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی بیرجند به مشهد به یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از این خودرو دو تن شیر خشک غیرمجاز کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه بنا بر نظریه کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، شهروندان باید در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل از کامیونی در یکی از مسیرهای این استان کشف شد.

سلمان امیری اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی انتظامی همدان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی اقدام به رصد محورهای اصلی و فرعی این استان می‌کنند.

وی اضافه کرد: مأموران هنگام گشت زنی به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شده و به راننده این وسیله نقلیه دستور ایست دادند که پس از توقیف این وسیله نقلیه مدارک و مستندات هویتی راننده و بارنامه را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسی‌های انجام شده، ۳۰ هزار سوخت گازوئیل قاچاق را از این وسیله نقلیه کشف و ضبط کردند که ارزش آن طبق نظر کارشناسان ۲۱۰ میلیون تومان برآورد شده است، راننده این خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی گفت: ۶۰۰ هزار لیتر فرآورده نفتی ۹ ماهه امسال کشف شد که ۵۰۰ هزار لیتر از این میزان در همدان جمع‌آوری شده است، یعنی سهمیه مجموعه‌ای همچون مرغداری‌ها را از شرکت نفت دریافت کرده و به آن تحویل نداده و در ادامه قاچاقچی با دپوی سوخت در یک محل اقدام به جابجایی و انتقال آن به سایر استان‌ها می‌کند.

کشف ۱۷۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۱۷۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوئین) به ارزش بیش از ۴۲ میلیارد ریال توسط مأموران انتظامی کلانتری ۱۷۶ حسن آباد خبر داد.

جلیل موقوفه‌ای افزود: در پی کسب خبری مبنی بر به‌کارگیری غیرمجاز دستگاه‌های بیت کوئین (تولید ارز دیجیتال) در کارخانه متروکه‌ای واقع در شهرک صنعتی شمس آباد رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران عملیات کلانتری ۱۷۶ حسن آباد قرار گرفت.

وی در ادامه داد: با رصدهای اطلاعاتی و تأیید صحت خبر دریافتی، با هماهنگی قضائی تیمی از مأموران عملیات کلانتری حسن آباد به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن محل ۱۷۰ دستگاه بیت کوین، چهار عدد هاب سوئیج بزرگ دو عدد هاب سوئیج کوچک که به صورت غیرقانونی در محل نصب شده و در حال استخراج ارز بود، کشف کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده را ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه دو متهم دستگیر و با تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

موقوفه‌ای به غیرقانونی بودن استخراج ارز دیجیتال در کشور ایران و عدم حمایت قانون اشاره کرد و گفت: در صورتی که شهروندان در این نوع فعالیت، مالباخته شوند مورد حمایت قانون قرار نمی‌گیرند و امکان بررسی شکایت آنها امکان پذیر نخواهد بود.

دستگیری مردی که در فضای مجازی از دختران اخاذی می‌کرد

رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری فردی که در اینستاگرام با اغفال دختران جوان و جلب اعتماد آن‌ها اقدام به دریافت تصاویر شخصی و سپس اخاذی از آن‌ها می‌کرد، خبر داد.

امین یادگار نژاد گفت: در پی شکایت شهروند کرمانی مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت و سپس اخاذی برای وی کرده است، پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و مهندسی موفق شدند، متهم را که مردی ۳۶ ساله بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

یادگار نژاد خاطر نشان کرد: متهم که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده با مشاهده ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و هدفش را از انجام این کار سرگرمی و کسب منافع مالی از آن‌ها بیان کرد.

این مقام انتظامی گفت: بر اساس قانون تمامی داده‌ها و اطلاعات افراد در فضای مجازی مورد حمایت قانون‌گذار است و کسانی که با هر انگیزه‌ای نسبت به هتک حیثیت افراد اقدام می‌نمایند، از پاسخ قانون گذار در امان نخواهند بود.

وی با اشاره به ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای تصریح کرد: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: امروزه سو استفاده کلاهبرداران و سودجویان از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با بهره‌گیری از عدم آگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرایمی می‌شوند که اکثراً با انگیزه کسب منافع مالی، تهدید و اخاذی، تسویه حساب شخصی، انتقام‌جویی و یا تفریح و سرگرمی در این فضا وارد می‌شوند.

دستگیری قاتل جوان در کمتر از ۲۴ ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان زابل: در پی قتل مسلحانه جوانی ۲۱ ساله در یکی از محلات شهرستان زابل موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

احمد ثمره حسینی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد، این جوان در یک نزاع دسته جمعی با شلیک سلاح شکاری یکی از طرفین درگیری به قتل رسیده و متهم از محل متواری شده است.

وی تصریح کرد: با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده ضارب اصلی که جوانی ۲۳ ساله بود شناسایی شد و درنهایت با اشراف اطلاعاتی پلیس مخفیگاه قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع جنایت شناسایی و متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه سلاح شکاری غیرمجازی که بوسیله آن مرتکب قتل شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه قتل را انتقام جویی به دلیل اختلافات قبلی عنوان کرد، طی یک عملیات منسجم دیگر همدستان متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگان طوایف و ریش سفیدان نقش بسزایی در پیشگیری از نزاع‌های دسته جمعی دارند و می‌توانند اختلافات طایفه‌ای و قدیمی را حل و فصل و طرفین را به سازش دعوت کنند، گفت: با مشارکت و ورود بزرگان طوایف و ریش سفیدان است که می‌توان از وقوع بسیاری اتفاقات ناگوار مانند قتل، نقص عضو و صدمات جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

کد خبر 469773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.