اتوبوس‌های ضدکرونا در فنلاند

تورکو، کلانشهری واقع در ساحل جنوب غربی فنلاند و در دهانه رود آورا، میزبان اتوبوس ضدکرونایی جدیدی است که در بندر اصلی شهر فعالیت خود را به طور آزمایشی آغاز کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی هفته گذشته، مقامات رسمی تورکو یک اتوبوس ضدکرونایی را در بندر اصلی به کار گرفته‌اند که مسافران کشتی‌ها را به سمت مرکز شهر هدایت می‌کند. این اتوبوس به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ در یک مسیر و از ۱۲ تا ۱۴ در مسیر دیگری به فعالیت پرداخته است. شهردار تورکو اعلام کرده است که مسافران در اتوبوس فوق، طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه مورد آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند و تصمیمات بعدی راجع به ادامه فعالیت آن بسته به موفقیت آزمایش‌ها اتخاذ خواهد شد.

گزارشات حاکی است که کنترل مرزهای فنلاند تا نهم ماه فوریه ادامه خواهد داشت و ممکن است حتی از شدت بیشتری برخوردار شود. البته در صورت ادامه فعالیت اتوبوس ضدکرونایی جدید، مسافرانی که از بندر اصلی وارد می‌شوند می‌توانند خود را به مرکز شهر برسانند.

علاوه بر این، قرار است مراکزی در سراسر فرودگاه‌های تورکو احداث شود تا مسافران را درست پس از رسیدن به آنجا، مورد آزمایش قرار دهد. جواب آزمایشات فوری مشخص می‌شود و تا منفی شدن جواب تست، کسی حق خروج از فرودگاه را نخواهد داشت.

اقدامات فوق در نتیجه افزایش سرعت انتشار ویروس کرونا در سراسر اروپا و پیشگیری از شیوع بیماری در فنلاند آغاز شده است. مقامات رسمی از زمان دقیق پایان اقدامات جدید سخنی به میان نیاورده‌ و اعلام کرده‌اند همه چیز به تغییر شرایط و میزان انتشار ویروس کرونا در کشور بستگی خواهد داشت. حتی ممکن است قوانینی سختگیرانه‌تر بر خود شهروندان اعمال شود تا زمانی که همه کشور از واکسن کرونا بهره‌مند شوند و خطر ابتلا به کروناویروس جدید به حداقل برسد.

کد خبر 469671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.