مشکل جمع‌آوری زباله شهر کوت عبدالله تا بهمن ماه برطرف می‌شود

شهردار کوت عبدالله با بیان اینکه وضعیت نظافت این شهر مناسب نیست، گفت: با توجه به اعتصاب کارگران نظافت، اکنون زباله‌ها به وسیله لودر و کامیون با کمک بخشی از کارگران حمل زباله جمع‌آوری می‌شودو این اقدام روزانه تا بامداد ادامه دارد.

به گزارش ایمنا؛ آرش دُر اظهار کرد: کارگران نظافت این شهرداری ۲۰ روز و کارگران اجراییات ۲۸ روز است در اعتصاب به سر می‌برند و کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت نظافت این شهر مناسب نیست، گفت: با توجه به اعتصاب کارگران نظافت، اکنون زباله‌ها به وسیله لودر و کامیون با کمک بخشی از کارگران حمل زباله جمع‌آوری می‌شودو این اقدام روزانه تا بامداد ادامه دارد، البته به دلیل اینکه برخی از مردم زباله‌های خود را خارج از زمان بیرون قرار می‌دهند، پسماندها انباشته می‌شود.

شهردار کوت عبدالله اضافه کرد: از سر گروه کارگرانی و پیمانکارانی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند به مراجع قضائی شکایت کردیم، شورای تأمین شهرستان کارون نیز در این زمینه تشکیل شده و تصمیم قاطعی برای تعیین تکلیف این مساله گرفته تا به کارگران متخلف رسیدگی و بقیه کارگران نیز به حق قانونی خود برسند.

وی دلیل اعتصاب کارگران را اختلاف با پیمانکار جدید دانست و گفت: پیمانکار جدید در مناقصه برنده و به صورت قانونی انتخاب شده، اما تعدادی از کارگران به دلیل اختلاف طایفه‌ای حاضر به همکاری با پیمانکار جدید نیستند، این در حالی است که به کارگران گفته‌ایم اگر شکایتی دارند، در مراجع قضائی مطرح کنند نه اینکه جمع‌آوری زباله را وجه‌المصالحه قرار دهند.

دُر تعداد کارگران نظافت را ۳۶۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: این کارگران حقوق سه ماه مهر، آبان و آذر و ۲۰ درصد از حقوق شهریور را طلبکار هستند.

وی با بیان اینکه برای استفاده از اعتبارات ارزش افزوده با استاندار و وزیر کشور مکاتباتی شده، خاطرنشان کرد: ۱۳ شهرداری در خوزستان با مشکل معوقات حقوق ماهانه کارگران رو به رو هستند که شهرداری کوت عبدالله کمترین معوقات را دارد، اما به دلیل بالا بودن تعداد کارگران، مشکلات بیشتر است.

شهردار کوت عبدالله افزود: شهرداری یک هزار کارگر دارد که بسیاری از آنها به صورت غیرقانونی، توسط شورای اسلامی شهر و یا منتصبان آنها استخدام شده‌اند، این در حالی است که بر اساس جمعیت ۵۶ هزار نفری شهر کوت عبدالله، تعداد کارگران مورد نیاز ۳۸۰ نفر است بنابراین با ۶۰ درصد تراکم نیرو رو به رو هستیم و ناچاریم ماهانه ۷۰ میلیارد ریال حقوق بپردازیم که به معنی بسته بودن دست ما برای اجرای پروژه‌های عمرانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: از این تعداد کارگر، ۳۴۵ نفر، فقط حقوق ۱۰ میلیون ریال و حق بیمه دریافت می‌کنند که مشهور به کارگر بدون تکلیف هستند، این افراد نمی‌توانند با این حقوق زندگی خود را اداره کنند و هرگاه شکایت کنند، پیمانکار محکوم می‌شود.

شهردار کوت عبدالله تصریح کرد: متأسفانه در قراردادهای قبلی حجم زباله شهر کوت عبدالله را عددی غیرواقعی و ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن پیش بینی کرده بودند تا بتوانند نیروی جدید به کار بگیرند؛ در حالی که حجم زباله این شهر روزانه حدود ۶۰ تن است.

دُر، خواستار همکاری مسئولان استانی برای رفع مشکلات کارگری در این شهرداری شد و گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که تعدادی از کارگران را به شرکت‌های بزرگ خوزستان همچون نیشکر و فولاد منتقل کنند تا آنها هم با مشکل بیکاری رو به رو نشوند، اما در شرایط فعلی، هر شهرداری که بیاید توان نگهداری این حجم سنگین نیرو را ندارد.

به گزارش ایمنا، کوت عبداله بخشی از حاشیه شهر اهواز بود که در سال ۱۳۹۱ از اهواز جدا شد و با ۹ روستای اطراف خود، شهر کوت عبدالله، مرکز شهرستان کارون را تشکیل داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 469633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.