نقدعلی: وضعیت آب در استان اصفهان بحرانی است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ضمن اشاره به وضعیت بحرانی آب در اصفهان از وزرای مربوطه و رئیس سازمان محیط زیست خواست تا به این موضوع رسیدگی کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز -سه شنبه، ۳۰ دی ماه- مجلس شورای اسلامی، طی تذکری خطاب به رئیس جمهور، وزرای نیرو، کشور، اطلاعات و رئیس سازمان محیط زیست، اظهار کرد: وضعیت آب در اصفهان بحرانی است، رودخانه زاینده رود خشکیده و حوزه بحران زده زاینده رود مورد ستم‌های مضاعف واقع شده است.

وی افزود: کشاورزان هر روز در تجمعات انبوه خود از مسئولان تقاضا دارند تا به وضع نامناسب آن‌ها توجه کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر نیرو به حوزه آبریز زاینده رود بدهکار است اما با وجود این بدهکاری، مجدداً بارگذاری‌های جدیدی مانند بن بروجن را آغاز کرده است، رئیس سازمان محیط زیست بر اساس کدام ملاک‌های محیط زیستی از یک حوزه بحران زده کم آب قصد دارد آب را به یک منطقه پرآب منتقل کند بنابراین در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

نقدعلی تصریح کرد: بهشت آباد قرار بود برای ۷۵۰ میلیارد مترمکعب آبی که به حوزه زاینده رود دارد برای یزد و تپه‌های سامان برداشت شود، اما بدهی‌های خود را امروز پرداخت نکرده اند و اکنون پروژه قانونی که مصوبه شورایعالی آب را دارد متوقف کرده اند.

وی ادامه داد: آیا تجمع کشاورزان شرق و غرب اصفهان باید به یک بحران تبدیل شود تا شما مسئولان ورود کنید؟ جای تأسف است که از نجابت مردم اصفهان سوءاستفاده می‌شود بنابراین تقاضا مندیم که رئیس جمهور شخصاً به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نهادهای مربوطه و امنیتی اوضاع خوبی در اصفهان از حیث معیشتی و کشاورزان رقم نمی‌خورد.

کد خبر 469437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.