انجام تمهیدات لازم جهت حفظ و گسترش فیبر نوری در سمنان

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان گفت: اقدامات خوبی در خصوص تامین زیرساخت فیبر نوری اختصاصی شهرداری به منظور بهره برداری در هوشمندسازی شهر سمنان صورت گرفته است.

وحید پرویزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی برای استفاده شهروندان در راستای تسهیل ارائه خدمات شهری از طرف سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان فراهم شده است.

وی افزود: همکاری و تعامل بین بخشی یکی از ضروریات در نگهداری از دارایی‌های فیزیکی شهر هوشمند است به طوری که لزوماً به موازات مدیریت شهری، سایر دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به همکاری در توسعه و نگهداری از بسترهای ایجاد شده هستند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: همکاری و همسویی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، باعث کمک به مدیریت شهری در استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای حفظ و گسترش فیبر نوری و همچنین ایجاد شهر هوشمند خواهد بود.

وی گفت: با توجه به شرایط و ضوابط و الزامات قانونی و امنیتی موجود در بکارگیری و بهره برداری از بستر فیبر نوری، می‌بایست در زمان بروز و رفع مشکلات شهری که توسط حوزه خدمات شهری مناطق صورت می‌پذیرد، با لحاظ کردن حداکثر هماهنگی و دقت از بروز هرگونه آسیب به بستر ارتباطی فیبر نوری جلوگیری شود.

پرویزی افزود: استفاده از این ابزار نوین ارتباطی نقش به سزایی در کاهش هزینه‌های جاری شهرداری و افزایش کیفیت امور، به ویژه در حوزه ارتباطات و نظارت داشته و در صورتی که به شکل مناسب و برنامه ریزی شده مورد استفاده قرار گیرد، امکان توسعه آن در تمامی حوزه‌ها فراهم خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای هوشمند سازی، ارتقای کیفیت عملکرد و افزایش تعامل مدیریت شهری با شهروندان است، عنوان کرد: کاهش هزینه‌ها، مصرف منابع و بهبود ارتباطات بین شهروندان و دولت در تعامل با ذی‌نفعان بخش‌های مختلف و توسعه خدمات در سازمان‌های مختلف از جمله بانک‌ها، شهرداری‌ها، اپراتورهای تلفن همراه، خدمات درمانی، خدمات مدیریت شهری و … از دستاوردهای هوشمند سازی شهری است که باید مورد تاکید قرار گیرد.

کد خبر 469424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.