افزایش میلیونی کاربران تلگرام و سیگنال به دنبال شرایط جدید واتس‌اپ

سیاست جدید فیس بوک برای پیام رسان واتس‌اپ، باعث شد کاربران زیادی به پیام‌رسان‌های تلگرام و سیگنال روی بیاورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فیس بوک در سال ۲۰۱۴ واتس‌اپ را به ارزش ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد. پس از آن برنامه واتس‌اپ همه گیر شد و محبوبیت بیشتری پیدا کرد، به طوری که امروزه بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. البته این پیام رسان امکانات کمتری نسبت به رقیب‌های خود به ویژه تلگرام و سیگنال دارد. به عنوان مثال یکی از قابل توجه‌ترین ضعف‌های اپلیکیشن واتس‌اپ، نداشتن نسخه رایانه‌ای کامل بوده، در حالی که برنامه سیگنال دارای نمونه غیر موبایلی کامل‌تری است.

آپدیت جدید واتس‌اپ کاربران را مجبور می‌کند به منظور ادامه استفاده از این برنامه اطلاعات خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارند.، در غیر این صورت دسترسی خود به واتس‌اپ را از دست می‌دهند. موافقت کردن با قوانین جدید واتس‌اپ به این معنا است که اطلاعات خصوصی کاربران مانند شماره موبایل آن‌ها با فیس بوک به اشتراک گذاشته می‌شود. زمانی که واتس‌اپ از وضع قوانین جدید خود در مورد سیاست حریم خصوصی اطلاع داد، بسیاری از کاربران به پیام رسان‌های رمزگذاری شده مانند سیگنال و تلگرام روی آوردند.

چند روز پیش هم بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام اعلام کرد که تعداد کاربران فعال این پیام‌رسان از مرز ۵۰۰ میلیون نفر گذشته است. این سرویس پیام رسان تنها در طول ۷۲ ساعت، میزبان ۲۵ میلیون کاربر جدید شد. به گفته مدیرعامل تلگرام، مردم حاضر نیستند به ازای خدمات رایگان از حریم شخصی خود چشم پوشی کنند و احتمال پذیرش قانون جدید واتس‌اپ توسط کاربران بسیار کم است. او معتقد است که تلگرام پلتفرمی مناسب برای برقراری یک ارتباط امن و شخصی است و به کاربران تضمین داده است که چنین مسئولیتی در تلگرام بسیار جدی گرفته می‌شود. ممکن است دلیل دیگر هجوم کابران به تلگرام، مسدود شدن حساب کاربری هواداران و طرفداران دونالد ترامپ در توئیتر باشد.

علاوه بر این تعداد کاربران برنامه سیگنال نیز طی چند روز اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است. سیگنال که در سه سال گذشته مشغول سرمایه‌گذاری در زیرساخت بیشتر و قابلیت‌هایی برای حمایت از کاربران خود بوده است، در حال حاضر در لیست برنامه‌های پردانلود فروشگاه‌های برنامه اپل و گوگل قرار گرفته است. سیگنال یک برنامه پیام رسان متنی و مکالمات صوتی و تصویری بوده که بر حریم خصوصی افراد متمرکز است و روی تلفن‌های هوشمند اپل، اندروید و دسکتاپ قابل استفاده است. ارتباطات در برنامه سیگنال رمزگذاری شده است. بنابراین فقط افراد حاضر در مکالمه می‌توانند محتوای آن را ببیند و حتی خود سیگنال نیز به آن‌ها دسترسی ندارد.

کاربران برنامه سیگنال می‌توانند پیام‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که پس از مدت مشخصی خود به خود حذف شوند. برنامه مورد نظر به هیچ اطلاعاتی از کاربران به جز شماره تلفن آن‌ها دسترسی ندارد. اپلیکیشن سیگنال به سیستم رمزگذاری که شرکت‌های دیگر مانند واتس‌اپ و اسکایپ از آن استفاده می‌کند، مجهز است.

به دلیل روی آوردن کاربران زیاد به پلتفرم سیگنال، این برنامه به صورت موقتی قطع شده است. به نظر می‌رسد که این مشکل در حال بررسی است و به زودی به حالت عادی برمی‌گردد. این برنامه پس از رو به رو شدن با استقبال چشمگیر کاربران در روزهای اخیر، به دستور کمیته فیلترینگ از اپ استورهای ایرانی حذف شد. به نظر می‌رسد که هدف از این کار تشویق کردن کاربران به استفاده از پیام‌رسان‌های بومی است.

کد خبر 469299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    خیلی باحاله پیام رسان بومی آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه همیشه میخواهیم نشون بدیم تو همه چی اولیم