شهردار مشهد برای اجرا نشدن مصوبه به‌کارگیری آتش‌نشانان زن تذکر گرفت

در یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد یک عضو درخصوص اجرای تبصره دو مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان آتش‌نشانی به شهردار تذکر داد و عضو دیگر نیز درخصوص اجرای پروژه‌های خطوط قطار شهری از او، سوال کرد.‌

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکصد و هفدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، محمد حاجیان شهری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد به محمدرضا کلایی شهردار این شهر به خاطر اجرا نشدن تبصره دو مصوبه بودجه سال ۹۹ سازمان آتش‌نشانی در خصوص به‌کارگیری بانوان آتش‌نشان تذکر داد.

همچنین مجتبی بهاروند دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص روند کند اجرای پروژه‌های قطار شهری از شهردار طرح سوال کرد.

با رأی اعضای شورا گزارش کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادها در خصوص درخواست تحقیق و تفحص از حوزه شهردار و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تصویب شد و بر اساس آن، مقرر شد کمیته‌ای به منظور انجام تحقیق و تفحص تشکیل شود.

در این جلسه با تصویب لایحه توسعه پرداخت الکترونیک شهروندی بر بستر اپلیکیشن‌های تلفن همراه نیز به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد، به‌منظور افزایش مشارکت شرکت‌های مجاز دارای اپلیکیشن به عنوان درگاه‌های مجازی وصول درآمد در کنار سایر درگاه‌های مجازی وصول درآمد شهرداری، نسبت به انعقاد قرارداد با ارائه‌دهندگان اپلیکیشن‌های پرداخت، به‌منظور ارائه سرویس‌های پرداخت عوارض خودرو، عوارض نوسازی و عمران شهری، کسب و پیشه، بهای خدمات حمل و نقل عمومی، بهای خدمات استفاده از پارکینگ‌ها و بلیت اماکن فرهنگی و تفریحی با دریافت حق آبونمان ماهانه سرویس مطابق تعرفه مصوب بودجه سالانه اقدام کند.

در ازای پرداخت بهای خدمات حمل و نقل عمومی چهار درصد و پرداخت بلیت اماکن فرهنگی و تفریحی، دو درصد از مبلغ هر تراکنش، به عنوان کارمزد شرکت‌های طرف قرارداد تعیین شد.

همچنین لایحه اصلاح و به روزرسانی میانگین ارزش روز املاک بلوک‌های همگن و طرح سهام شهرداری در شرکت‌ها و مؤسسات نیز در این جلسه تصویب شد.

کد خبر 469264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.