صرفه جویی ۱۰۰ میلیارد تومانی با بومی سازی مترو قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از بومی‌سازی و تولید اکثر تجهیزات مترو قم در داخل کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، منصور درویشی با اشاره به بومی‌سازی تجهیزات مترو قم، اظهار کرد: بومی‌سازی تجهیزات مترو قم با حمایت توان داخلی در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه بابت توسعه و تکمیل خطوط ریلی سالیانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که اگر مطابق با منویات مقام معظم رهبری از مهندسان ایرانی و صنایع داخلی حمایت شود امکان بومی‌سازی و تولید اکثر تجهیزات در داخل کشور وجود دارد.

درویشی افزود: مترو قم جز پروژه‌هایی است که در بومی‌سازی تجهیزات و استفاده حداکثری از توان داخل پیشگام شده به‌نحوی‌که با اتکا بر دانش فنی و اعتماد به شرکت‌های داخلی نخستین سوزن و کراس آور ۱۰۰ درصد ایرانی در داخل کشور تولید شد و در آزمایشات پیش رو نیز استانداردهای لازم را کسب کرد.

وی ادامه داد: کارشناسان سازمان قطار شهری با همکاری دانشگاه اصفهان در زمینه ارتعاشات خطوط ریلی مطالعاتی را انجام دادند که علاوه بر سبک‌سازی بخش روسازی متروی قم منجر به صرفه‌جویی هزار میلیارد ریالی در پروژه شد و این اقدام ارزنده در جای خود قابل‌تقدیر و ستایش است.

کد خبر 469261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • زینب IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 5
    بفرمایید مترو قم کجاست که بخوان تجهیزاتشو بومی سازی کنن؟؟؟؟ قم مگه مترو داره؟
    • احمد DE ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 0
      مترو قم در حال ساخت است و هنوز به بهره برداری نرسیده است، گویا قرار است دو ایستگاه آن تا پایان سال افتتاح شود.
  • محمد IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 1
    با سلام به نظر بومی سازی و ساخت تجهیزات و ایجاد حفر تونل زیر زمینی در کشور بسیار مطلوب است به شرط اینکه به دور حادثه باشد متروی قم از زمان شروع به ساخت تاکنون طی چند مرحله فرونشست کرده که منجر به کشته شدن تعدادی از همشهریان گردید البته صداش را در نیاوردند و علت را ریزش باران اعلام کردند در مورد امنیت ساخت تونل با توجه به چند مورد فرونشست با شبهه همراه می باشدخواهشمند است مسئولان پیگیر باشند
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    بنده خدا دو مورد چیه بیشتر از بیست بار نشت و ریزش داشت. من خودم بچه قم هستم.خدا کنه مثل مونوریل نشه.اخر نصف کاره رها کنن