افت محسوس دما در استان اصفهان/بارش‌ها مناطق غرب و جنوب را دربر می‌گیرد

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از افت محسوس هوا دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در پایان هفته جاری خبر داد و گفت: امواج بارشی از روز پنجشنبه مناطق غرب، جنوب و شمال استان را دربرخواهد گرفت.

ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سکون نسبی جو در سطح استان اصفهان تا اواسط روز چهارشنبه ادامه دارد، اظهار کرد: وضعیت جوی بسیاری از مناطق استان در این مدت نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با گذر موج ناپایدار بارش زا از روی استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال بارش پراکنده برف و باران به ویژه در مناطق غرب و جنوب استان وجود دارد.

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان، با بیان اینکه بیشینه دمای استان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا دو درجه سانتی‌گراد و در نیمه غربی استان تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: کمینه دما در مناطق غربی استان فردا تا پنج درجه سانتی‌گراد نیز کاهش می‌یابد.

وی وضعیت بارش‌های پایان هفته را در مناطق غرب، شمال و جنوب استان مطلوب دانست و ادامه داد: ناپایداری‌های جوی برای مناطق مرکزی استان و شهر اصفهان وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بر بهبود کیفیت هوا مؤثر خواهد بود و پس از آن در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده افت شدید دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتی گراد را در بسیاری از مناطق استان خواهیم داشت.

هنرمند ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما به ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: چوپانان و خور و بیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با دمای هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارندگی‌های پراکنده در ۲۴ ساعت آینده، افزود: بیشترین بارش ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی به ترتیب از دهاقان با میانگین سه میلی متر، داران نیم میلی متر و فریدونشهر هشت دهم میلی متر و یک سانتی متر برف بوده است.

کد خبر 469213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.