مرکز ماده ۱۶ فدک سریع‌تر به بهره‌برداری برسد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: مرکز ماده ۱۶ فدک باید زودتر و با همکاری همه جانبه به بهره‌برداری برسد، یکی از موارد مهمی که ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه اعتیاد، بر روی آن تمرکز کرده است تمرکز بر پیشگیری به جای درمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن یارمحمدیان صبح امروز (دوشنبه) در نشست افتتاح کارزار رسانه‌ای ارتقای توانمندی‌های شناختی-رفتاری در مناطق حاشیه‌نشین شهر و پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، اظهار کرد: تجمیع تجربیات کمک می‌کند تا شاهد نتایج منفی و ناکارآمد نباشیم و آزمون و خطاهای تکراری نداشته باشیم، آزمون و خطاهای فراوانی در زمینه اعتیاد وجود دارد که باعث شده افراط و تفریط‌های بسیاری درباره این معضل اجتماعی به وجود بیاید، اگر به جای افراط و تفریط در این حوزه تعادل برقرار شود قطعاً می‌توان به نتایج خوبی در زمینه مدیریت معضل اجتماعی اعتیاد برسیم.

وی با بیان اینکه باید قوانین اعتیاد بازدارنده باشند، ادامه داد: حوزه درمان برای اعتیاد حدود ۱۵ درصد جواب می‌دهد و قطعاً با پیشگیری به نتیجه بهتری خواهیم رسید، برای این امر باید قوانین سخت‌تری برای مبارزه با مواد مخدر را داشته باشیم چراکه قوانین جامع و کامل به عنوان یک مانع در شیوع این معضل عمل می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به اهمیت رسانه در رساندن افکار و برنامه‌ها به گوش مردم، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند افکار عمومی را به گوش مسئولین و اهداف و افکار مسئولان را به گوش مردم برسانند.

وی با اشاره به اجرای طرح یاری گران خاطرنشان کرد: هدف این طرح پیشگیری از اعتیاد است این طرح به دلیل شیوع کرونا در حال حاضر در فضای مجازی برگزار می‌شود و به موضوع اعتیاد در محیط کار، مدارس، دانشگاه‌ها و غیره می‌پردازد.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد باید در جامعه فراگیر شود، اضافه کرد: فراگیری پیشگیری از اعتیاد در جوامع آموزشی باید از مهدکودک شروع و تا دانشگاه ادامه یابد و به صورت ویژه به آن پرداخته شود، کمیته‌های شوراها باید یکدیگر را تکمیل کنند تا بتوان به نتایج مؤثری در پیشگیری و مدیریت اعتیاد برسیم.

وی با تأکید به اینکه خیران می‌توانند در زمینه‌های درمان و ترک اعتیاد به معتادان کمک کنند، اظهار کرد: مرکز ماده ۱۶ فدک باید زودتر و با همکاری همه جانبه به بهره برداری برسد، یکی از موارد مهمی که ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه اعتیاد، بر روی آن تمرکز کرده است تمرکز بر پیشگیری به جای درمان است که رسانه‌ها نیز می‌تواند در این امر بسیار مؤثر واقع شوند.

کد خبر 469198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.