پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و مناطق حاشیه‌نشین ضرورت دارد

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در پیشگیری از اعتیاد دو نقطه مهم هدف گذاری شده محیط کار و مناطق حاشیه نشین شهر است که این دو منطقه بیشتر آسیب زا هستند و باید برای پیشگیری از معضل اعتیاد مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ولی‌الله نصر اصفهانی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه افتتاح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و ارتقای توانمندی‌های شناختی-رفتاری در مناطق حاشیه نشین‌شهر، اظهار کرد: رویکردهای بسیاری درباره اعتیاد وجود داشته است که اکنون بعد از گذشت سال‌ها و آزمون و خطاهای بسیار به این نتیجه رسیده‌ایم که در زمینه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، پیشگیری بهتر از درمان بوده و امروزه بحث کاهش آسیب‌ها مورد توجه است.

وی با اشاره به رویکردهای متفاوت درباره اعتیاد، ادامه داد: با اعتیاد در اوایل انقلاب به شدت برخورد می‌شد که این برخوردها تأثیری نداشت و اعتیاد همچنان به رشد خود ادامه داد. باید به مسئله قاچاق مواد مخدر از ایران به سمت اروپا که یک پدیده و معضل اجتماعی به صورت همه جانبه است با در نظر گرفتن همه ابعاد آن بپردازیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: رویکرد دیگری که در حوزه اعتیاد به وجود آمد ایجاد اردوگاه‌های جمع آوری و اردوگاه‌های کار بود که این رویکرد نیز نتایج کارآمدی نداشت. مجرم یا بیمار بودن فرد معتاد نیز رویکرد دیگری بود که مدت‌ها بر سر آن بحث‌های زیادی وجود داشت اما اخیراً اعتیاد به عنوان یک پدیده و معضل اجتماعی در جامعه مورد قبول واقع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ایدز و بیماری‌های مقاربتی در افراد معتاد وسایل پیشگیری کننده در اختیار آنها قرار می‌گیرد، همچنین اجرای برنامه‌ها در این زمینه باید به گونه‌ای باشد تا بتوان با پیشگیری تبعات این معضل اجتماعی را کم کرد، جهان نیز به سمت کاهش آسیب‌های اعتیاد به عنوان یک معضل اجتماعی پیش رفته است.

وی با توضیح اینکه این کارزار برای پیشگیری از اعتیاد دو نقطه مهم را هدف گذاری کرده است، افزود: دو نقطه هدف گذاری شده محیط کار و مناطق حاشیه نشین شهر که بیشتر آسیب زا هستند باید برای پیشگیری از معضل اعتیاد مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 469169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.