ضایعات فروشی‌های حسین‌آباد ابهر در انتظار تعیین تکلیف

شهردار ابهر گفت: ساماندهی ضایعات فروشی‌های حسین‌آباد ابهر در حال حاضر در کمیسیون تبصره ماده یک در حال بررسی بوده و منتظر رای کمیسیون در این زمینه هستیم.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ذوالقدری‌ها در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بافت فرسوده ابهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین محله‌های ابهر که در بافت فرسوده قرار دارد کوچه حاج‌خانی است، اظهار کرد: طی چند سال گذشته توافق‌هایی برای تعریض و تخریب در این منطقه انجام شده و در چند روز آینده برای تخریب ساختمانی در راستای بازگشایی توافق صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سال آینده سعی خواهیم کرد تمرکز بیشتری در این منطقه داشته باشیم، تصریح کرد: در همین راستا نیازمند مساعدت دستگاه‌های کمک‌رسان برای جابه‌جایی آب، برق و گاز هستیم.

شهردار ابهر با اشاره به دغدغه آسیب‌های اجتماعی در این مناطق، ادامه داد: از اجرای برنامه‌های فرهنگی در این بافت‌ها توسط شهرداری حمایت لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به امتیازاتی که شهرداری می‌تواند برای این مناطق در نظر بگیرد، یادآور شد: ۵۰ درصد تخفیف عوارض نیز در سکونت‌گاه غیررسمی و در بافت فرسوده در تعرفه بودجه‌ریزی شهرداری برای سال آتی به شورا پیشنهاد شده است.

ذوالقدری‌ها با بیان اینکه در حال حاضر یکی از دغدغه‌های شهروندان ابهری موضوع ضایعاتی‌های حسین‌آباد است، اظهار کرد: ساماندهی این مکان در حال حاضر در کمیسیون تبصره ماده یک در حال بررسی است و منتظر رأی کمیسیون در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد در بافت‌ها فرسوده، ادامه داد: از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به تعریض، آسفالت‌ریزی، جدول‌گذاری، احداث ساختمان اداری و تجاری در شریف‌آباد، بهسازی بوستان امام‌زاده اسحاق (ع) و احداث ساختمان آتش‌نشانی در ناحیه مرکزی اشاره کرد.

شهردار ابهر از ساخت ساختمان آتش نشانی شهرداری در بافت مرکزی با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: از این میزان ۴۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی بازآفرینی شهری و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات داخلی شهرداری است.

وی با بیان اینکه پروژه شهید عطوفی که از دو سال پیش برای آن برنامه‌ریزی شده بود در صورت همکاری دستگاه‌ها می‌توانست به یک پروژه خوب تبدیل شود، عنوان کرد: با توجه به اجرایی نشدن شبکه برق و آب و فاضلاب، از احداث بدنه اصلی در این خیابان خودداری شد، در حالی که این اقدام به آرام سازی مرکز شهر و کاهش ترافیک کمک می‌کرد که امیدواریم برای سال آتی این موضوع حل شود.

ذوالقدری‌ها با اشاره به نیاز ابهر به قیر یارانه‌ای، عنوان کرد: مقرر شده ۲۵۰ تن قیر رایگان در اختیار شهرداری ابهر قرار گیرد که پیگیر موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه بازآفرینی حتی در صورت تخصیص نیافتن اعتبار نیز طرح خوبی است، ادامه داد: با این اقدام بسیاری از مشکلات خدمت‌رسانی رفع می‌شود؛ چراکه همه ادارات مشغول به کار هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 469143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.