شیوع کرونا در انگلستان/ بزرگسالان این کشور در برابر ویروس کرونا ایمن می‌شوند

دولت انگلستان اعلام کرده است که تا ماه سپتامبر، همه بزرگسالان این کشور اولین دوز واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بهداشتی کشور انگلستان اخیراً اعلام کرده‌اند که به منظور ایمن کردن افراد بیشتر در برابر بیماری کووید -۱۹، مراکز جدیدی برای تزریق واکسن کرونا در نظر گرفته شده است. برنامه‌ریزی انجام شده بدین صورت است که همه بزرگسالان تا ماه سپتامبر در برابر ویروس کرونا ایمن شوند. تقریباً بیش از ۵۱ میلیون نفر جمعیت بریتانیا را بزرگسالان تشکیل می‌دهد.

مقامات بهداشتی بریتانیا اعلام کرده‌اند که هر ۳۰ ثانیه یک بار، یک نفر به دلیل ویروس کرونا در بیمارستان بستری می‌شود. بنابراین بیمارستان‌ها و کادر درمان تحت فشار شدید قرار دارند. از روز کریسمس تاکنون، تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در سراسر انگلستان ۱۵۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده، به طوری که ظرفیت ارائه خدمات به بیماران کرونایی در ۳۰ بیمارستان تکمیل شده است.

مقامات بهداشتی معتقد هستند که آب و هوای مرطوب و سرد زمستان باعث افزایش شیوع بیماری کووید -۱۹ شده است، زیرا افراد در این شرایط آب و هوایی بیشتر در محیط‌های بسته حضور دارند که احتمال انتقال بیماری در آنها زیاد است. در حال حاضر تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های این کشور به دلیل بیماری کرونا از افراد بستری شده در هنگام شیوع موج اول بیماری در ماه آوریل بیشتر است. بریتانیا رتبه پنجم شیوع کرونا را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است.

بنابراین مقامات دولتی بریتانیا در تاریخ دوم ژانویه برای سومین بار قوانین جدید قرنطینه را وضع کردند تا میزان شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند. قوانین قرنطینه در این کشور تا اواسط ماه فوریه تغییر نخواهد کرد. تا این تاریخ حداقل افراد بالای ۷۰ سال، کادر درمان و کسانی که در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، اولین دوز واکسن را دریافت می‌کنند. پس از دستیابی به این هدف، افراد بالای ۵۰ سال نیز واکسینه خواهند شد.

بریتانیا بر خلاف کشورهای دیگر، مدت زمان مورد نیاز بین دو دوز واکسن کرونا را از ۲۱ روز به ۱۲ هفته افزایش داده است. در این صورت افراد بیشتری دوز اول واکسن را سریع‌تر دریافت می‌کنند. تا کنون استفاده از سه واکسن فایزر، مدرنا و آسترازنکا در این کشور تایید شده که دو واکسن فایزر و آسترازنکا در حال استفاده است.

کد خبر 469098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.