تلاش برای احیای صنعت گردشگری جهان

امروز دوشنبه (28 دی ماه) کمیته بحران سازمان جهانی گردشگری در مادرید اولین جلسه خود در سال 2021 تشکیل می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بخش‌های مختلف بین‌المللی گردشگری از جمله سازمان جهانی گردشگری، رهبران بخش‌های دولتی و بخش خصوصی در سال جدید میلادی برای «راه اندازی مجدد گردشگری» در صورت فراهم شدن شرایط گردهم جمع خواهند شد. امروز (دو شنبه ۲۸ دی ماه) در مادرید، کمیته بحران سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) اولین جلسه خود را در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌کند. این جلسه برای پیشبرد برنامه‌های مشخص جهت اطمینان از آغاز مجدد گردشگری در چارچوب راهبردهای شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری برگزار می‌شود.

در این روز کمیته بحران سازمان جهانی گردشگری که در ابتدای همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ به عنوان ابزاری برای وحدت بین بخش‌های گردشگری و همچنین پاسخگویی قوی و مداوم به بحران ایجاد شد، برای اولین بار در سال جاری تشکیل جلسه می‌دهد تا با بهره‌گیری از راهبردهای شورای اجرایی سازمان یک رویداد ترکیبی حضوری و مجازی برای تبادل نظر در مورد بازیابی صنعت گردشگری جهانی باشد. این کمیته بار دیگر رهبران و تصمیم گیران گردشگری از سراسر جهان و همچنین آژانس‌های سازمان ملل و نمایندگان جامعه مدنی و بخش خصوصی را گرد هم جمع می‌آورد.

موضوعات اصلی که در دستور کار این جلسه است شامل بررسی چگونگی تأثیر شروع واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ و کمک آن به شروع مجدد گردشگری است. همچنین استفاده بالقوه از گذرنامه‌های بهداشتی و اقدامات دیگر نیز در دستور کار است. سازمان جهانی گردشگری از اعضای کمیته می‌خواهد تا برای یک کارزار جهانی با هدف بازگرداندن اعتماد به گردشگری تشکیل دهند و با یکدیگر متحد شوند.

در یازدهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری که در ۱۹ ژانویه برگزار خواهد شد، نمایندگان ۳۵ عضو شورا اجرای راه‌کارها و برنامه‌های ۲۰۲۱ سازمان جهانی گردشگری را به روز رسانی خواهند کرد. شورای اجرایی همچنین روندهای گردشگری فعلی، از جمله تأثیر همه‌گیری مداوم ویروس کرونا بر گردشگری و معیشت فعالان صنعت گردشگری و کمک گردشگری به توسعه پایدار را بررسی خواهد کرد. این رویداد ترکیبی انتظار ۱۵۰ شرکت کننده حضوری را دارد.

اعضای شورای اجرایی در این جلسه نیز باید دبیرکل بعدی سازمان جهانی گردشگری را برای دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ انتخاب کنند. دبیرکل فعلی یعنی «زوراب پولولیکاشویلی» خود را برای انتخاب مجدد برای دوره دوم آماده کرده است، اما کشور بحرین نیز «شایخا مای بنت محمد آل خلیفه» را برای این سمت معرفی کرده و رقابت بین این دو نفر خواهد بود.

کد خبر 469090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.