ممکن است دوباره در تله کرونا گرفتار شویم/به مازندران سفر نکنید

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت:‌ گرفتار رنگ ها نشویم زیرا ممکن است دوباره در تله کرونا گرفتار شویم.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه وضعیت کرونا در تهران تغییری نکرده است، اظهار کرد: موارد ابتلاء، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا مانند گذشته است و با اتفاق جدیدی در تهران روبرو نیستیم و آمارها تغییری نداشته است.

وی با اشاره به بستری بودن چهار هزار و ۵۰۰ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کشور گفت: این تعداد از بیماران بد حال ممکن است در آینده به تعداد فوت شدگان کرونا اضافه شوند و روند کرونا در تهران نیز همانند سراسر کشور است.

خداکرمی ادامه داد: روز گذشته (شنبه) ۲۹ مورد فوت در اثر کرونا در تهران داشتیم که نشان می‌دهد مرگ و میر کرونایی در تهران همچنان بالاست و آمار بین ۲۹ تا ۳۵ نفر فوتی روزانه در نوسان است.

وی تاکید کرد: با توجه به آمار فوتی‌های کرونایی تهران، شرایط شکننده و ناپایدار بوده و تعداد مبتلایان هم در حال افزایش است که این زنگ خطری برای همه ماست که همچنان پروتکل‌ها را رعایت و سفرهای غیر ضروری خودداری کنیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: این موضوع قابل درک است که یک سال است بسیاری از ما در خانه مانده‌ایم، مهمانی نرفته‌ایم و تفریحی هم نداشتیم؛ این فشارها در خانواده‌هایی که کودک، نوجوان وجوان دارند بیشتر است.

وی تاکید کرد: مازندران در وضعیت قرمز بسر می‌برد، مسافران زیادی از تهران راهی شهرهای شمال شده‌اند و یحتمل ویروس را با خود به خانه خواهند آورد. بنابراین همچنان باید کرونا را جدی بگیریم

وی اضافه کرد: تجربه‌ای که اروپا به ویژه انگلستان پشت سر گذاشته است نشان می‌دهد که در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌ها ممکن است دوباره در تله کرونا گرفتار شویم و ویروس تغییر یافته با سرکشی بیشتری باز گردد و افراد بیشتری را هم مبتلا کند بنابراین در این خصوص نباید گرفتار رنگ‌ها شویم.

خداکرمی با بیان اینکه در حال حاضر میزان فوتی‌ها در کشور نزدیک به ۱۰۰ نفر در روز است که آمار بالایی بوده و نشان می‌دهد وضعیت مناسبی نداریم گفت: هنوز خطر کرونا در تهران رفع نشده و تا روزی که یک مورد مبتلا داشته باشیم ممکن است شرایط گذشته باز گردد.

نسبت به بازگشایی مدارس حساسیت ویژه‌ای وجود داشته باشد

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: شخصاً موافق بازگشایی مدارس نیستم و در شهریورماه یکبار این تصمیم گرفته شد که تبعاتی هم داشت هرچند به طور دقیق مشخص نیست افزایش آمار مبتلایان در آن زمان تنها به دلیل بازگشایی مدارس بوده باشد اما از طرفی هم دانش‌آموزان نیاز دارند با هم باشند.

وی افزود: اگر این تصمیم گرفته شد، مدارس اقدامات پیشگیرانه را اتخاذ کرده و به طور مثال دانش‌آموزان دو روز در هفته به صورت نوبتی در مدارس حضور داشته باشند که امکان رعایت فاصله اجتماعی نیز وجود داشته باشد.

خداکرمی با تاکید بر اینکه کودکان ناقل خاموش ویروس کرونا هستند گفت: باید در خصوص بازگشایی مدارس حساسیت‌های ویژه‌ای داشت اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش روزهای حضور در مدرسه می‌توان وضعیت مناسب‌تری ایجاد کرد ما نباید همه چیز را سیاه و سفید ببینیم و در شرایط فعلی می‌توان با ملاحظاتی مدارس بازگشایی شود.

بهشت زهرا در صدر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

خداکرمی گفت: در ارزیابی مرکز بهداشت استان تهران بهشت زهرا با وجود افزایش چشمگیر فعالیت‌های بدون تعطیلی، رتبه اول در رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از گسترش اپیدمی کرونا ویروس را در بین تمام مراکز فعال تهران کسب کرده است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: کرونا ویروس همچنان مبتلا می‌کند و جان می‌گیرد و تاکنون سبب مرگ بیش از ٢٣ هزار و ٤٠٠ تهرانی شده است و تعداد زیادی بستری جدید و بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها روزهای سختی را سپری می‌کنند.

وی با بیان این که در هفته گذشته تقریباً هر روز یک نفر از پزشکان به جمع شهدای مدافع سلامت پیوسته، گفت: تا زمانی که حتی یک مورد مثبت در شهر می‌چرخد، باید تمام سازمان‌ها، نهادها، ادارات، مراکز تجاری و تفریحی در چهارچوب پروتکل‌ها فعالیت کنند.

خداکرمی اظهار کرد: همه در معرض خطریم و باید تا پاک شدن کامل کشور و پایتخت از کرونا ویروس و برای حفظ جان خود و خانواده همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

کد خبر 469034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.