شوراهای شهر را به دورهمی تبدیل نکنید

رئیس شورای شهرستان قزوین گفت: بیشترین مصوبات شورای شهر در بحث مالی و درآمدهای پایدار است بدین سبب وقتی این اختیار سلب شود، شوراها تبدیل به دورهمی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیده منیره قوامی در جلسه شورای شهرستان قزوین با اشاره به ماده ۵۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: با واگذاری اختیار شوراها به وزارت کشور چشم انداز خوبی برای شورای ششم متصور نیستم.

وی افزود: کسانی که در وزارت کشور متولی می‌شوند شناخت کافی از یک هزار و ۳۰۰ شهر کشور ندارند و با کاهش اختیارات شوراها در وضع عوارض، برای گرفتن بودجه موانع و دست اندازهای بسیاری ایجاد خواهد شد.

رئیس شورای شهرستان قزوین تصریح کرد: بیشترین مصوبات شورای شهر در بحث مالی و درآمدهای پایدار است بدین سبب وقتی این اختیار سلب شود، شوراها تبدیل به دورهمی می‌شوند و در گرفتن پول از وزارت کشور مشکلات فراوانی در مدیریت شهری ایجاد خواهد شد.

احد چگینی عضو شورای شهرستان قزوین نیز در این جلسه با انتقاد از کاهش اختیارات شوراها گفت: شوراها تجلی اراده مردم در مدیریت کشور هستند.

وی افزود: واگذاری وضع عوارض به وزارت کشور در ماده ۵۳ لایحه "مالیات بر ارزش افزوده" ناشی از نبود شناخت از جایگاه واقعی شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها به عنوان پارلمان و دولت محلی است.

چگینی تصریح کرد: ۲۰ هزار نفر اعضای شوراها بدون هیچ حقوق و مزایایی بازوان پرتوان برای مدیریت کشور در مردم‌سالاری هستند. برخی‌ها در شهرها حق جلسه‌ای اندک می‌گیرند و اغلب این افراد بدون ریالی منافع با تمام توان خدمت صادقانه دارند.

وی خاطرنشان کرد: تعیین عوارض تنها منبع درآمد پایدار شهرداری‌ها با مصوبه اخیر از شوراها سلب اختیار شده است که این موضوع به فلج شدن کامل این نهاد مردمی می‌انجامد.

چگینی اظهار کرد: شورای ششم نمی‌تواند موفق باشد، این شورا با نداشتن اختیار و منابع مالی پایدار هیچ برنامه‌ریزی نمی‌تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه اگر این روند ادامه یابد در نهایت به فروپاشی شوراها منجر خواهد شد، ادامه داد: شوراها نماد مردم‌سالاری در مدیریت کشور هستند، نمایندگان مجلس درباره این طرح با جدیت وارد شوند در غیر اینصورت نمی‌توان آینده خوبی برای مدیریت شهری متصور شد.

کد خبر 469007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.