مشهد میزبان هنرمندانی از ۳۰ کشور جهان در نمایشگاه "رقص قلم"

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد از برگزاری اولین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی برخط خوشنویسی راه ابریشم با عنوان "رقص قلم" در مشهد از ابتدای بهمن ماه و با حضور هنرمندانی از ۳۰ کشور جهان، خبر داد.

به گزارش ایمنا، آیدا مهربان اظهار کرد: این نمایشگاه از یکم بهمن ماه الی سوم فروردین سال آینده به صورت مجازی در مشهد با حضور نمایندگانی از ۳۰ کشور با فرهنگ‌های متفاوت و به نمایش گذاشتن ۲۰۴ اثر از نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین کنفرانس علمی آن از روز دوم تا چهارم بهمن به میزبانی مشهد و به همت کمیسیون ملی یونسکو- ایران برگزار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد تصریح کرد: خراسان از اصلی‌ترین گذرگاه‌های فرهنگی است و برگزاری این نمایشگاه به میزبانی مشهد یک رویداد جهانی محسوب می‌شود، منطقه‌ای که از دیرباز مرکز رشد هنر خوشنویسی و زادگاه بزرگ بسیاری در زمینه این هنر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مشهد از برگزاری این نمایشگاه حمایت می‌کند، اظهار کرد: برای نخستین بار خوشنویسانی از کشورهای مختلف جهان آثار خود را در این نمایشگاه که به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، به نمایش می‌گذارند.

مهربان افزود: در نهایت علاوه بر بارگذاری این آثار در نگارخانه یونسکو، ۲۰۴ اثر نیز چاپ شده و در موزه مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد همچنین در کنار برگزاری این نمایشگاه و کنفرانس، برنامه‌ها و مراسم‌های دیگری نیز به اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه کنفرانس علمی مربوط در شش پنل برگزار خواهد شد، گفت: این پنل ها شامل مراسم افتتاحیه با حضور مدیران کشور و شهری و هنرمندان، بررسی نقش بین فرهنگی هنر خوشنویسی در میان کشورهای راه ابریشم، بررسی وضعیت خوشنویسی معاصر کشورها، تحلیل فرمی و ساختاری هنر خوشنویسی و نسخ خطی، بررسی پیشینه این هنر در سطح ملی و بین‌المللی و بررسی جایگاه هنر خوشنویسی در میان سایر هنرها است.

کد خبر 469006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.