کانون یاریگران زندگی در شبکه شاد راه‌اندازی شد

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر از ایجاد کانال یاریگران زندگی در لینک معاونت پرورشی و فرهنگی شبکه شاد خبر داد و گفت: با ایجاد این بستر در فضای مجازی، انتظار می‌رود افراد بیشتری تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد برای دانش آموزان، اولیا و مربیان قرار گیرند.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در ادامه این فعالیت، گروه‌های کانون یاریگران زندگی در قسمت پیام‌رسان شبکه شاد در سطح استان‌های سراسر کشور راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: با آموزش مهارت‌های زندگی می‌توان تاب‌آوری را در گروه هدف افزایش داد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری افزود: با استفاده حداکثری از فضای مجازی و اهمیت آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور؛ اجرای فعالیت‌های آموزشی در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد با اولویت مهارت‌های زندگی و افزایش تاب‌آوری و توانمندسازی دانش‌آموزان در سه دوره تحصیلی در حال انجام است.

اسماعیلی تصریح کرد: بسترسازی اولیه برای برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین (به‌صورت مجازی) با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد در برخی از مدارس به‌صورت پایلوت انجام شده است.
وی به برخی اهداف ستاد مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، آموزش مهارت‌های زندگی، بسط و گسترش روحیه نشاط، شادابی، امیدواری، اعتماد اجتماعی، جلب مشارکت‌های مردمی و مشارکت در اجرای طرح‌های آموزشی بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امر مبارزه با موادمخدر از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که به‌طور جد پیگیری می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد خاطرنشان کرد: در این برهه حساس از زمان، می‌بایست به تقویت مبانی مهارت‌های ارتباطی با هدف پیشگیری از اعتیاد، مداخله زودهنگام در پیشگیری از بحران‌های اجتماعی به‌ویژه مُعضل موادمخدر، نقش مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها در حوزه پیشگیری توجه جدی شود.

اسماعیلی افزود: انتظار می‌رود با ایجاد این بستر در فضای مجازی، افراد بیشتری نسبت به سال گذشته تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد برای دانش آموزان، اولیا و مربیان قرار گیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 468899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.