استفاده از ۲۵ درصد ظرفیت مترو در شرایط کرونایی

مدیر عامل شرکت متروی منطقه اصفهان گفت: تلاش شهرداری کاهش سرفاصله زمانی مترو با هدف افزایش جذابیت استفاده از این وسیله حمل و نقلی ایمن، ارزان و پاک است.

احمدرضا طحانیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با ابراز خرسندی از اضافه شدن دو رام به خط یک قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: با پیگیری شهرداری دو رام قطار شامل ۱۰ واگن به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان خریداری شده و به ظرفیت خدمات‌دهی به مسافران در خط یک قطار شهری اصفهان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین رام هفته گذشته وارد شهر اصفهان شده و در مرحله مونتاژ و تست است، افزود: رام دوم نیز به زودی وارد شهر خواهد شد که اضافه شدن دو رام جدید کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها را به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت متروی منطقه اصفهان ادامه داد: حجم مسافر خط یک مترو با رام‌های جدید کامل نمی‌شود و باید قطارهای دیگر نیز اضافه شود تا سرویس دهی بهتری به شهروندان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رام‌های قطار شهری با سرفاصله زمانی ۱۵ دقیقه در حال حرکت است، تصریح کرد: تلاش شهرداری کاهش سرفاصله زمانی مترو با هدف افزایش جذابیت استفاده از این وسیله حمل و نقلی ایمن، ارزان و پاک است.

طحانیان گفت: در حال حاضر تعداد مسافر خط یک مترو ۲۵ درصد ظرفیت قبل از شرایط کرونایی است و نسبت به شرایط ایده‌آل یک ششم ظرفیت در حال استفاده است؛ در حالی که هر کدام از قطارها باید دو هزار نفر را جا به جا کند، در حال حاضر هر قطار در رفت و برگشت بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر مسافر دارد که در واقع فعالیت این خط توجیه اقتصادی ندارد.

مدیر عامل شرکت متروی منطقه اصفهان اظهار کرد: در شرایط ایده‌آل برای جا به جایی هر مسافر ۱۷ هزار تومان و در شرایط کرونا ۲۹ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود در حالی که هر مسافر تنها ۱,۲۰۰ تومان بهای بلیت پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه کابین، درب و دستگیره کابین، تجهیزات، پنل و گوشی تلفن داخل کابین در هر سفر کامل و حین تعویض راهبر با مواد گندزدایی مناسب ضد عفونی می‌شود، تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک در مترو اجباری است و از سوار شدن افراد بدون ماسک جلوگیری می‌شود.

کد خبر 468837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.