آتش سوزی مناطق جنگلی جمهوری آذربایجان به مرز ایران رسید

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرمرزی آستارا گفت: آتش سوزی مناطق جنگلی کشور جمهوری آذربایجان که از هفت روز پیش آغاز شده اکنون به دلیل وزش بادگرم به نوار مرزی ایران رسیده است.

بابک لطف جویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی هفت روز گذشته بخش وسیعی از اراضی جنگلی کشور جمهوری آذربایجان هم مرز با جنگل‌های هیرکانی روستای بهارستان آستارای ایران دچار آتش سوزی شده و هیچ اقدامی در راستای اطفای حریق از سوی این کشور مشاهده نشده است.

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا افزود: متأسفانه به دلیل سهل انگاری کشور جمهوری آذربایجان و شدت وزش باد گرم ظهر امروز در ساعت ۱۳:۴۹ آتش سوزی به نوار مرزی ایران سرایت کرد و حدود پنج هکتار از علفزارهای روستای بهارستان و حدود هفت هکتار از اراضی منطقه حیران آستارا محدود هتل پارلا طعمه حریق شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای مرزبانی و آتش نشانان شهرداری آستارا و لوندویل با چهار دستگاه خودرو اطفایی، نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی، سپاه و بسیج با تجهیزات لازم در حال خاموش کردن آتش هستند.

لطف جویی خاطرنشان کرد: در پی وزش باد گرم، احتمال وقوع آتش سوزی و حوادث مختلف، واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با تعداد ۱۸ نیرو و شش دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و امدادی و سه تانکر آبرسان در آماده باش کامل برای خدمات رسانی به شهروندان هستند.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر وزش باد گرم علفزارهای دامنه کوه در روستاهای عنبران و عباس آباد نیز دچار حریق شدند که سه آتش نشانان با یک دستگاه خودرو اطفایی به این مناطق اعزام و با کمک اهالی منطقه موفق به مهار آتش شدند.

وی اضافه کرد: در این آتش سوزی‌ها حدود ۴۰۰ مترمربع از علفزارهای روستای عنبران و عباس آباد طعمه حریق شد.

لطف جویی از هوشیاری و کمک اهالی روستاهای عنبران و عباس آباد قدردانی کرد و گفت: اهالی بومی این منطقه از لحظه آغاز آتش سوزی با ابزاری که در اختیار داشتند به کمک آتش نشانان آمدند و حریق در لحظات اولیه مهار و از گسترش و سرایت آن به سایر نقاط جنگلی جلوگیری شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 468642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.