بهره برداری از تنها مسیر دوچرخه سواری خرم آباد

پربازدیدترین‌های سرویس شهرهای ایران را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این بسته خبری به ارائه پربازدیدتر ین اخبار سرویس شهرهای ایران طی هفته گذشته پرداخته شده است:

پارک بانوان در بهترین نقطه شهر کوشک احداث می‌شود

شهردار کوشک گفت: شهرداری در یکی از بهترین نقاط شهر زمینی را برای ساخت پارک بانوان انتخاب کرده و تمامی موارد حفظ حرمت بانوان در این طرح در نظر گرفته شده است.

مجید قربانی رنانی خاطرنشان کرد: زمینی در کنار مجموعه ورزشی شهدا به مساحت سه هزار مترمربع برای ایجاد پارک بانوان جانمایی شده است که با تغییرات لازم و فراهم کردن امکانات مختلف تفریحی و آموزشی، تا پایان سال پارک اختصاصی بانوان این شهر افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: با مصوبه شورای اسلامی شهر کوشک مبلغ ۱۰ میلیارد ریال بودجه برای این ایجاد این باغ اختصاص یافته که امیدواریم بتوانیم تا پایان دوره پنجم شورای شهر آن را به بهره برداری برسانیم.

احداث دیوار حفاظتی مزار شهدای گمنام اسالم

شهردار اسالم با اشاره به طرح احداث دیوار حفاظتی مزار شهدای گمنام، گفت: مهرماه سال ۹۷ طغیان رودخانه ناورود باعث تخریب دیواره خاکی پروژه یادمان شهدای گمنام اسالم شد و اجرای این طرح را متوقف کرد.

مسعود قوی پنجه خاطرنشان کرد: تخریب دیواره خاکی نزدیک مزار شهدای گمنام صحبت‌هایی از جابجایی مزار به نقطه دیگری از شهر اسالم مطرح شد، اما با تلاش و پیگیری‌های مدیریت شهری، احداث دیواره حفاظتی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: طول دیواره حفاظتی ۲۱۷ متر و عرض آن متغیر و به صورت ذوزنقه‌ای از پایین پنج متر تا قسمت بالا دو متر و ۴۰ سانتی متر است که احداث ۱۱۰ متر از دیواره با بتن به پایان رسیده است و در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

گواهی ایمنی تجهیزات برای شهربازی‌های زنجان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: شهربازی زنجان و تمامی تجهیزات آن دارای استانداردهای لازم از سوی اداره استاندارد شناخته شده و پارک گلشهر و پونک نیز استانداردهای لازم را اخذ کرده است.

محسن قربانی با بیان اینکه دیگر پارک‌ها نیز به تازگی گواهی‌های یک ساله آنها تمام شده و در صدد اخذ گواهی هستند، خاطرنشان کرد: وسایل بازی توسط برخی از افراد تخریب می‌شود و این موضوع سلامت کودکان را به خطر می‌اندازد پس در صورتی که امکان تداوم لازمه‌های تأیید استاندارد برای تجهیزات موجود در پارک‌ها فراهم نباشد، وسایل بازی را جمع آوری می‌کنیم.

وی یادآور شد: ۵۰ پارک و بوستان در سطح شهر زنجان وجود دارد و در مجموع فضای سبز این شهر ۶۵۰ هکتار است.

احداث تنها مسیر دوچرخه سواری خرم آباد

معاون فنی و عمرانی شهردار خرم‌آباد گفت: تقاطع‌ها و زیرساخت‌های فنی و مهندسی شهر خرم‌آباد مشکل دارد و امکان اجرای پیست‌های دوچرخه‌سواری استاندارد در آن‌ها وجود ندارد؛ با این حال تکمیل اطراف بلوار ایران زمین نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

علیرضا صادقی اظهار کرد: کار رنگ‌آمیزی و نصب تابلوهای آن در حال انجام است و اطراف دریاچه زیباکنار و مجموعه گردشگری کیو، پیست دوچرخه‌سواری احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در طول سالیان گذشته تنها یک مسیر برای دوچرخه‌سواری واقع در اطراف دریاچه شاپوری احداث شده که با نورپردازی که امسال انجام می‌شود قابل بهره برداری خواهد بود.

ساختارها برای تحقق بودجه آماده نیست

یک دکترای شهرسازی گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی و وضعیت کرونا، میزان صدور پروانه‌های ساختمانی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است و کشور ما نیز همانند سایر کشورها، قوانین منظمی ندارد و ضمانت اجرایی برای تحقق بودجه و تأمین درآمد شهرداری‌ها وجود ندارد.

راما قلمبر دزفولی تاکید کرد: طراحی باید بر اساس منابع درآمدی مستمر انجام شود در حالی که این منابع درآمدی بسیار ناچیز است و قوانینی نیز وجود ندارد که بتواند منبعی برای درآمد شهرداری تضمین کند.

وی یادآور شد: مدتی سهم ارزش افزوده‌ای که به دولت اختصاص پیدا می‌کند را به شهرداری‌ها دادند و یا حتی بخشی از جریمه‌های خودروهایی که در شهر تردد می‌کنند به شهرداری تعلق گرفت اما با توجه به اینکه ثبات اقتصادی وجود ندارد، معمولاً ضمانت اجرایی برای هیچکدام از این منابع درآمدی تعیین نمی‌شود و تمرکز بیشتر روی تعدیل پروژه‌ها و بودجه‌ها است.

یک دکترای شهرسازی اظهار کرد: در چنین ساختاری تعیین بودجه ممکن نیست زیرا تعیین وضعیت اقتصادی سال آینده ممکن نیست و در عمل، برنامه‌های پنج ساله که قانون هستند و مصوبه مجلس را دارند نیز محقق نمی‌شود.

قلمبر دزفولی اضافه کرد: با ایجاد ثبات اقتصادی می‌توان قانون را اجرا و سازوکارها را ایجاد کرد، اما تا زمانی که ثبات اقتصادی نباشد نمی‌توان اقدام درستی انجام داد.

کد خبر 468609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.