میزبانی جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان در گیلان حفظ شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: گیلان و رشت با حمایت مسئولان و متولیان هنری باید بتوانند برند جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان را حفظ کرده و حتی به شکل منطقه‌ای و بین‌المللی آن را در آینده برگزار کنند.

محمدحسن عاقل‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان، اظهار کرد: رشت به عنوان نخستین شهری که در کشور، تئاتر در آن اجرا شده است حالا افتخار دارد که میزبان برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان باشد.

وی افزود: با حمایت متولیان امر و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت این فعالیت فرهنگی و هنری در رشت به‌طور مجازی برگزار می‌شود و این فرصتی ایده آل است که رشت با استعدادهای هنری خود پیام عاشورا را زنده نگه دارند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: نکته دوم تداوم و استمرار این جشنواره در سال‌های آینده است و من امیدوارم با حمایت مسئولان و متولیان هنری، گیلان و رشت بتواند این برند را حفظ کرده و حتی به شکل منطقه‌ای و بین‌المللی آن را در آینده برگزار کند.

وی ادامه داد: روزهای کرونایی محدودیت‌هایی برای حرفه‌های مختلف، فعالیت‌های صنفی و حتی هنرمندان ایجاد کرده و من امیدوارم در چنین شرایطی بتوانیم از فرصت مخاطبان پرشمار فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به شکل نیکو استفاده کنیم.

عاقل‌منش ادامه داد: نکته آخر حائز اهمیت مفهوم این شعر است که "کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود" و هنرنمایی هنرمندان پرتعداد و با استعداد کشور به‌ویژه در گیلان و رشت می‌تواند سبب شود تا از زبان بسیار پرطرفدار هنر برای انتقال مفاهیم، ارزش‌ها و پیام‌های واقعه کربلا به جهانیان بهره برده شود.

وی تصریح کرد: برای این جشنواره ۴۶ اثر هنری به دبیرخانه رشت ارسال شد که پس از بازبینی و داوری ۱۱ اثر به بخش نهایی مسابقه راه یافتند.

عضو شورای شهر رشت افزود: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر مجازی نینواییان امشب (پنج‌شنبه) برگزار و این جشنواره با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 468602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.