لهستان میزبان کتابخانه‌های سبز

ساکنان لوبلین، کلانشهری در لهستان، از سال‌ها پیش خواهان فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای زندگی پایدار و افزایش زیست‌پذیری شهری شده‌اند. در همین راستا، شهردار اخیرا کتابخانه‌ای سبز در مرکز شهر احداث کرده و نخستین گام را در واکنش به درخواست شهروندان برداشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "کتابخانه سبز" به سبکی بسیار زیبا و مدرن، در مرکز کلانشهر لوبلین ایجاد شده و فضایی دنج برای کتابخوانان علاقمند به فضای پاک به وجود آورده است. این کتابخانه پایدار در مکانی احداث شده که پیش از این میزبان دو شعبه محبوب، از مجموع ۴۰ کتابخانه شهر بوده و در نزدیکی رستوران معروف Karczma Słupska at Racławickie ۲۲ واقع شده است.

در کتابخانه سبز جدید لوبلین، با معماری منحصر به فرد خود، سبک مدرن را با فضاهای سبز تلفیق کرده و مکانی بسیار زیبا و طبیعی برای دوستداران کتاب به وجود آورده است. جالب است بدانید که معماران این کتابخانه از مواد طبیعی نظیر شیشه، سنگ، چوب و پوشش‌های سبز بیشمار در طراحی کتابخانه بهره گرفته‌اند تا افراد علاقمند به سبک طبیعت‌بارگی را هر چه بیشتر به سمت کتابخانه و مطالعه جذب کنند. جالب است بدانید که سازندگان از طریق نصب پنل‌های خورشیدی بر بام کتابخانه، به طور کامل از انرژی تجدیدپذیر برای تأمین نیروی کتابخانه بهره گرفته و سقف آن را به رنگ سیاه با زیرساختی کاملاً فنی برای جلب توجه کاربران طراحی کرده‌اند. سنگفرش کتابخانه را نیز سیمانی با طراحی گرافیکی دست‌ساز فرا گرفته و زیبایی سازه را دو چندان کرده است.

کتابخانه سبز لوبلین مساحتی بیش از ۴۰۰ متر مربع را در بر گرفته و مجموعه‌ای ۳۵ هزار عددی از بهترین و محبوب‌ترین کتاب‌های جهان را در خود جای داده است. به همین دلیل، این کتابخانه پایدار نه تنها شهروندان اهل لوبلین، بلکه به زودی گردشگران زیادی را از سراسر کشور به خود جذب خواهد کرد، چرا که کتاب‌هایی به اغلب زبان‌های زنده دنیا را در خود جای داده است.

کد خبر 468519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.