شورای حل اختلاف خراسان شمالی همه پرونده‌های زندان را مختومه کرد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف خراسان شمالی گفت: ۷۸۰ پرونده از سوی زندان‌های این استان به سه شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها ارجاع که همه آنها نیز مختومه شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی، سیدابراهیم محجوب در آئین قدردانی از فعالان حوزه صلح و سازش و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان اظهار داشت: علاوه بر پرونده‌هایی که در سال جاری مختومه شد سه پرونده از سال گذشته نیز به این دفتر ارجاع و مختومه شد.

وی افزود: در این مدت ۶۴۶ مورد اخذ رضایت داشته‌ایم و ۱۲۳ نفر از زندانیان با تلاش مددکاران، رؤسای زندان‌ها و اعضای شورای حل اختلاف و ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: مجموعه شورای حل اختلاف زندان سه عضو دارند اما رؤسای زندان‌ها، معاونان و دیگر کارکنان، مددکاران زندان و نیز مجموعه ستاد دیه استان از جمله افراد فعال در شوراهای حل اختلاف زندان‌ها هستند که صلح و سازش ایجاد می‌کنند.

مدیر کل زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی از فعالان حوزه صلح و سازش و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان تقدیر کرد و گفت: مددکاران اجتماعی و اعضای شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش نقش مؤثری دارد.

عبدالرحیم گرجی افزود: یکی از مسائل مرتبط با رسیدگی به امورات زندانیان که مورد تأکید رئیس قوه قضائیه و همچنین رئیس سازمان زندان‌ها است مقوله شوراهای حل اختلاف می‌باشد که زمینه بسیار خوبی برای کاهش پرونده‌های قضائی، کاهش ورودی پرونده‌ها و حتی جمعیت کیفری در زندان محسوب می‌شود.

وی گفت: یکی از بارزترین نمادهای صلح و سازش مربوط به شوراهای حل اختلاف داخل زندان است که می‌تواند موجب کاهش اطاعه دادرسی، سرعت بخشیدن به رسیدگی و حتی کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در داخل زندان باشد.

در این آئین از ۱۲ نفر از فعالان حوزه صلح و سازش و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان تجلیل شد.

هم اینک حدود هزار و ۴۰۰ مددجو در زندان‌های خراسان شمالی تحمل حبس می‌کنند که ۳ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

کد خبر 468434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.